Ion Tiriac si-a construit imperiul auto din Romania de 800 milioane euro in 2008 format din importatorii marcilor Ford, Hyundai, Jaguar, Land Rover si din cei 40 de dealeri reuniti in cadrul TiriacAuto, pornind cu Mercedes-Benz, un brand pe care l-a adus in 1990 in Romania prin intermediul companiei Autorom.
Iesirea lui Tiriac din afacerea Mercedes-Benz ar reprezenta prima tranzactie importanta de pe piata auto locala de la inceputul crizei.
Piata auto este una dintre cele mai afectate industrii din Romania, dupa scaderi de peste 50% in fiecare luna din acest an. Nici vanzarile importatorului Mercedes-Benz nu au ramas imune la acest declin, compania raportand in primele zece luni ale anului un declin de 58%, la 3.300 de unitati.
Pe baza acestor rezultate si cifra de afaceri a importatorului s-ar putea situa doar la 60% din cea raportata anul trecut, respectiv 240 milioane euro.
Tiriac Holdings, grupul care reuneste toate afacerile miliardarului din auto, banci, asigurari si imobiliare, a inregistrat la nivelul anului trecut afaceri de peste 1,4 miliarde de euro.