In afara de Statele Unite ale Americii, Toyota se asteapta ca vanzarile sa mai creasca si in pietele emergente, precum China, avand in vedere cresterea cererii pentru automobilele cu un consum eficient de combustibil, cu amprenta minima asupra mediului, a afirmat cotidianul nipon, citat de NewsIn.
Vanzarile Toyota au permis grupului, din care mai fac parte companiile Daihatsu Motor si producatorul de camioane Hino Motors, sa depaseasca, in 2006, liderul pietei, General Motors, care s-a mentinut la sefia clasamentului mondial al producatorilor de automobile timp de 75 de ani.
Toyota a vandut in 2006 cu 128.000 de automobile mai mult decat gigantul din Detroit, grav afectat de probleme financiare, conform datelor publicate de Automotive News Data Center.
Principalul producator nipon de automobile planuieste sa fabrice 10,4 milioane unitati in 2008, aceasta cifra referindu-se la productia intregului grup, in crestere fata de cele 9,74 milioane unitati planificate pentru anul curent.
Aceste cifre, oferite producatorilor de piese de schimb in cursul saptamanii trecute, difera fata de obiectivele oficiale anuntate de Toyota, afirma cotidianul Nikkei.
Un purtator de cuvant al Toyota a refuzat sa comenteze aceste informatii.
Toyota are o valoare pe piata de 215 mld. $ (161,25 mld. euro), depasind de 10 ori capitalizarea celui mai apropiat rival, grupul General Motors
Grupul nipon se indreapta catre al saptelea an consecutiv de castiguri record, datorita extinderii puternice pe pietele in curs de dezvoltare, precum China si Rusia.
Toyota castiga cota de piata si in alte regiuni, precum America de Nord si Europa, cu modelul hibrid Prius, modelul RAV4, precum si alte masini cu consum eficient de combustibil.