In ultimele cateva luni, constructorul auto japonez a rechemat pentru remedierea unor deficiente peste opt milioane de vehicule la nivel mondial.
Campania din Coreea de Sud implica automobile Camry, sedan si hibrid, si sedanuri Lexus ES350 fabricate in perioada 29 noiembrie 2005-27 ianuarie 2010, potrivit datelor comunicate de Ministerul sud-coreean al Terenurilor, Transporturilor si Afacerilor Maritime.
Masura se refera si la 635 de vehicule importate de persoane fizice.
Grupul japonez a inceput sa comercializeze automobile sub brand Toyota in Coreea de Sud in octombrie 2009 si ar putea revizui in scadere tinta de vanzari in aceasta tara, in urma rechemarii vehiculelor.
„Imediat dupa ce brandurile Toyota au intrat in Coreea de Sud, a aparut problema rechemarilor si producatorul japonez nu a putut reduce dominatia Hyundai pe piata interna”, a declarat Kang Sang Min, analist la compania Hanwha Securities.
In opinia sa, prezenta Toyota nu va avea impact asupra vanzarilor Hyundai pe piata sud-coreeana nici in viitor, intrucat rechemarea automobilelor in service va avea un impact de lunga durata.
In Statele Unite, autoritatile au acuzat in premiera Toyota ca a incalcat legea prin ascunderea intentionata a unui defect care poate duce la accelerarea nedorita a autovehiculelor.
Secretarul Departamentului de Transport al SUA, Ray LaHood, a propus amendarea Toyota cu suma maxima care poate fi impusa de guvern, de 16,4 milioane de dolari.