„In comparate cu masinile coreene, ale noastre sunt cu aproape 30% mai scumpe. Este nevoie de multa munca, deoarece o reducere a pretului de 30% este o tinta dificila”, a afirmat Takeshi Shirane, director al Toyota pe domeniul achizitiilor, citat de Reuters si preluat de Mediafax.
Toyota a fost pana recent producatorul auto cu cel mai rapid ritm de dezvoltare, insa in prezent este presat sa devina mai competitiv in conditiile in care concurenti precum Volkswagen si Hyunday micsoreaza decalajul printr-o crestere accentuata in China, India si alte piete emergente.
Noul program de reducere a cheltuielilor prevede imbunatatirea colaborarii dintre inginerii grupului si angajatii responsabili cu achizitiile, cu scopul de a gasi cele mai bune modalitati de proiectare si producere a 165 de componente auto. Toyota ia in considerare, de asemenea, ideile furnizorilor.
Practica traditionala a Toyota consta in stabilirea unei echipe dedicate unui singur autovehicul in vederea gasirii designului ideal doar pentru componentele acelui model.