Modificarea va fi operata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), care vrea sa schimbe legislatia cu privire la regulile privind perioadele de conducere si odihna ale soferilor si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora pentru a transpune in legislatia nationala prevederile europene.
Noul regulament prevede clasificarea incalcarilor legislatiei in 3 categorii, respectiv foarte grave, grave si minore, se arata intr-un proiect de ordonanta de Guvern, elaborat de MTI.
Contraventiile pot fi aplicate, dupa caz, soferului sau firmei de transport.
In masura in care contraventiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihna sau pauze sunt constatate in trafic, precum si in toate celelalte situatii in care conducatorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor si/sau perioadelor minime de odihna, suplimentar fata de amenda se va aplica si sanctiunea imobilizarii vehiculului pana la indeplinirea conditiilor de legalitate pentru continuarea transportului, conform noului regulament.
In termen de cel mult 90 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei, MTI va actualiza normele metodologice privind activitatea de control al respectarii perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto si al utilizarii aparatelor de inregistrare a activitatii acestora.