„Problemele cu locatia, pretul mare al benzinei si agitatia de pe piata de creditare s-ar putea extinde, si ar putea reprezenta probleme mai serioase decat s-a crezut initial”, avertizeaza directorul executiv al companiei Ford Motor, Alan Mulally, citat de presa internationala.
El a semnalat tendinta companiilor de pe piata de a reduce productia, ca o alternativa la stimulentele materiale pentru clienti, precum finantare fara dobanda si alte reduceri.
Managerul General Motors, Paul Ballew a subliniat ca aceasta companie nu va persista in oferirea de tranzactii pe baza de negociere pentru a controla cererea de autovehicule.
In schimb, Mark LaNeve, vicepresedintele General Motors pe segmentul nord-american de vanzari, servicii si marketing a afirmat : „Nu putem ocupa o pozitie unde nu suntem competitivi. Daca ne situam pe o piata auto slaba, vom avea un pret mai mic”.
Chiar si Toyota are asteptari semnificativ mai scazute pentru 2007 in comparatie cu previziunile initiale ale companiei.
Jim Lentz, vicepresedintele executiv Toyota, pe sectorul de vanzari din Japonia, este optimist insa in ceea ce priveste previziunile pentru 2008 si estimeaza o crestere constanta in urmatorii 10 ani.
Lentz crede ca vanzarile auto ale Statelor Unite la nivelul conducerii ar putea creste cu sau peste 100.000 vehicole pe an, si intr-un final va atinge cifra de 18 milioane „undeva la sfarsitul anului 2010”.