Potrivit APIA, in trimestrul al treilea al anului 2008 s-au comercializat 4.609 de motociclete, mopede si scutere, cu aproape 40% mai putin decat in trimestrul al anterior.
Conform APIA, cresterea pietei de profil se datoreaza vanzarilor inregistrate de Rich Motors, companie ce comercializeaza scutere low cost. Pe parcursul primelor 9 luni din 2008, aceasta a vandut pe piata autohtona 9.537 de scutere, iar in trimestrul 3 -aproape 4.000 de scutere.
De asemenea, datele APIA arta ca Peugeot a inregistrat vanzari de 1.253 de unitati pe parcursul primelor 9 luni ale anului, in crestere cu 9,7% fata de perioada similara a anului trecut, cand au fost comercializate 1.142 de unitati ale marcii. Pe trimestrul al treilea, Peugeot a comercializat peste 500 de scutere, majorandu-si astfel vanzarile cu 5,6% fata de trimestrul anterior.
In ce priveste mopedele, Suzuki si-a sporit vanzarile cu 41% in 2008 fata de anul trecut, cu un volum de 313 unitati vandute in anul curent, fata de 222 mopede comercializate pe durata a 9 luni in 2007.
Cresteri a inregistrat si marca BMW, cu 25% mai multe moticiclete vandute in 2008 fata de anul trecut. BMW a comercializat astfe in 2008, 65 de motciclete fata de 52 de unitati vandute in 2007. Pentru luna octombrie, vanzarile BMW au fost de 23 de unitati, mai putin cu 4,2% fata de trimestrul anterior.
Raportul APIA indica si cresterea inregistrata de marca Husqvarna, care este de 700% in 2008 fata de 2007, asta in conditiile in care vanzarile marcii in Romania, pentru primele 9 luni ale acestui an, au fost de 16 unitati, fata de doar doua unitati vandute in intervalul ianuarie-octombrie al anului trecut.
Scaderi pe piata au inregistrat marcile Moto Guzzi cu 85,5%, urmata de Triumph (marca nu a comercializat nici un motor anul acesta), vanzarile inregistrand scaderi de peste 70%.
Intr-o situatie asemanatoare se afla si Aprilia, care a comercializat in octombrie 2008 un numar de 48 de motociclete, cu 52,5% mai putin decat in trimestrul anterior.