Auto

Vestea care priveste toti soferii. Ponta, invins de Codul Rutier!

16 Oct, 13:59 • razvan.codorean
Premierul Victor Ponta a anuntat miercuri ca renunta la promovarea noului Cod Rutier prin ordonanta de urgenta si il va trimite spre dezbatere Parlamentului, in procedura legislativa obisnuita. Decizia vine sa confirme faptul ca noul Cod Rutier este imposibil de pus in practica in prezent din cauza birocratiei uriase.
Vestea care priveste toti soferii. Ponta, invins de Codul Rutier!

Exista un proverb romanesc care spune ca
socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Cam asa poate fi descrisa,
in esenta, situatia in care se afla autoritatile cu noul Cod Rutier.
 

Dupa trei sedinte de Guvern in care s-au
cautat in zadar solutii, premierul Victor Ponta a renuntat sa mai promoveze noul
Cod Rutier despre care promitea ca va disciplina foarte mult soferii.  

Guvernul a vrut sa includa in noua
legislatie o masura care a starnit proteste vehemente – suspendarea automata a
carnetelor soferilor care nu isi platesc amenzile rutiere in termen de 30 de
zile. Autoritatile au realizat insa ca nu pot
aplica sanctiunea
pentru ca pot afla in timp util cine si-a platit amenzile si
cine nu. Asta pentru ca statul, in anul de gratie 2013, nu are inca o baza de
date interconectata.  

Solutia vehiculata de premier, infiintarea
unui cont unic in care soferii sa plateasca amenzile este imposibil de pus in
practica in absenta unui software care sa gestioneze zecile de mii de amenzi,
perioadele de gratie si baza de date cu soferii sanctionati contraventional.
  

Potrivit
expertilor, implementarea
acestui sistem ar dura luni, daca nu ani, avand in vedere experienta
anterioara. Celebrul
portal e-romania, in care statul vroia sa investeasca cateva sute de milioane
de euro, a ramas de ani de zile in faza de proiect.

Premierul
Victor Ponta a declarat ca noul Cod Rutier va fi trimis in Parlament in forma
deja  discutata in Guvern. Se spera ca
pana ce va fi finalizata dezbaterea in Parlament, sa fie disponibila si solutia
tehnica pentru plata amenzilor.
 


Cu fiola dupa soferi
  

DailyBusiness.ro
relata, zilele trecute
, ca  noul Cod Rutier, mascat sub ideea de a penaliza
soferii teribilisti, nu este, in fapt, decat o noua incercare a autoritatilor
de a strange bani dintr-o economie care, in loc sa iasa din criza, se adanceste
tot mai mult, sufocata de fiscalitatea excesiva.   

Potrivit formei revizuite a noului proiect de Cod Rutier, pe care il puteti
consulta in detaliu aici
,  amenzile de circulatie vor creste treptat, in caz
de recidiva, pornind de la sanctiuni care vor ajunge pana la 9.600 de lei, fata
de 16.000 de lei, cum era propus in proiectul initial.     

Noile dispozitii stabilesc, insa, ca acestei clase ii vor corespunde de la 21
la 50 puncte-amenda, iar sanctiunile vor putea fi aplicate si persoanelor
fizice. In plus, se introduce o noua clasa, clasa a VI-a – de la 51 la 120
puncte-amenda. Acest lucru inseamna ca soferii vor scoate din buzunar
maxim 9.600 lei daca incalca legea, fata de 16.000 lei, cat
prevedea prima varianta a proiectului de OUG.   

Spre exemplu, sanctiunile scad in cazul soferilor care conduc sub
influenta bauturilor alcoolice sau pentru cei care depasesc cu mai mult de 60
km/h viteza maxima admisa pe sectorul de drum.   

Daca in prima varianta a proiectului, soferii care incalcau astfel legea erau
sanctionati cu amenda de pana la 10.000 de lei, acum sanctiunea scade pana la
4.000 de lei. Se pastreaza, insa, prevederea potrivit careia acestora li se
suspenda dreptul de a conduce pentru o perioada de 180 de zile. 

Tot cu amenda prevazuta in clasa a V-a de sanctiuni (adica de la 21
la 50 de puncte-amenda) si cu retinerea permisului pentru 180 de zile vor
fi sanctionati soferii care conduc un autovehicul a carui inmatriculare
este suspendata, soferii care nu opresc la nivel cu calea ferata cand
barierele sau semibarierele sunt coborate ori in curs de coborare, precum si soferii
care conduc un autovehicul pe una din caile autostrazii, in sens opus celui in
care se desfasoara in mod normal circulatia.