Potrivit presei, compania Visteon, care s-a separat de Ford acum 9 ani, a anuntat joi printr-un comunicat ca situatia economica nu ii mai permite sa functioneze in forma actuala.
Donald Stebbins, directorul executiv al companiei, a declarat ca in timpul perioadei de reorganizare, va incerca sa gaseasca solutii la probleme precum structura de capital si costurile mostenite, avand in vedere climatul economic.
Ford, principalul client al Visteon, a anuntat ca va sprijini eforturile de restructurare, pentru a se asigura ca livrarea de piese va continua.
Financial Times scrie ca falimentul Visteon ar fi cel mai mare pentru o companie de piese auto de cand Delphi, fosta divizie a General Motors, s-a reorganizat in 2005.
GM a trebuit sa injecteze atunci miliarde de dolari in Delphi, fara succes, insa.
Cotidianul american scrie ca solicitarea companiei Visteon este formulata intr-o perioada critica pentru piata auto americana. Chrysler a intrat in faliment, iar GM ar putea inainta o cerere similara, in contextul in care eforturil de restrucurare de pana acum au esuat.