Consumatorii online americani intentioneaza sa cheltuie mai putini bani in magazinele traditionale, in acest sezon de sarbatori, arata un studiu efectuat de doua organism din Statele Unite (The Conference Board si TNS), dar ceva mai mult in shop-urile online. De asteptat, as spune, avand in vedere scaderea consumului din ultimele luni, mai ales in Statele Unite.
Americanii se mai asteapta insa la ceva din partea magazinelor online: sa le asigure transportul gratuit al produselor si sa ii imbie cu promotii, in urma carora ei sa cumpere mai ieftin.
„Date fiind actualele conditii economice, nu este nicio surpriza ca utilizatorii cauta chilipiruri. Transportul gratuit, deal-urile exclusive, cupoanele si reducerile sunt cuvintele pe care consumatorii le asteapta si le cauta in acest sezon. Vanarea promotiilor va ramane principalul factor de crestere in vanzarile online”, spune Lynn Franco, director la The Conference Board Consumer Research Center.
Bine, bine, ati spune, dar nu este asta dorinta dintotdeuna a cumparatorului online? Sa cumpere mai ieftin de pe net decat din offline si fara sa mai dea banii pe benzina? Ba da, dar aceasta dorinta se va acutiza in urmatoarele luni pentru ca toti consumatorii vor fi mai atenti cu banii pe care ii cheltuie.
Si asa cum mamaie se duce la economat ca sa dea cu 10 bani mai putin pe litrul de ulei, asa se va duce si americanu’ sa cumpere online daca i se ofera produsul cu 2-3-4% mai ieftin.
Va face si romanul la fel? Vom vedea.
Cateva statistici:
Majoritatea americanilor planuiesc sa cheltuiasca online intre 100 si 499 de dolari si chiar sub 100. Foarte putini s-ar arunca la mai mult de 500.
La noi, media cumparaturilor online cu cardul e pe la 90-95 de euro.
Americanii se asteapta sa ajunga la 42,5 miliarde de dolari cheltuiti online in ultimele 3 luni ale anului, cu 3,5 miliarde mai mult decat in 2007.
Noi ne asteptam sa ajungem la 60 de milioane, volum tranzactii online cu card bancar. Probabil pe la vreo 300-350 milioane daca luam in considerare si celelalte modalitati de plata.
La americani femeile sunt mai interesate de shopping online si 93% dintre ele spun ca transportul gratuit le-ar determina sa isi cheltuie banii pe site-uri decat in magazine. Peste 71% asteapta promotii care nu sunt disponibile in magazinele traditionale.
Iuliana Butuc-Cerchez
Corporate Affairs Manager