Practica de succes 1:
Se da un operator de telefonie X. Se da un client care face imprudenta sa semneze cu X un contract de servicii internet cu banda garantata pe 3 ani.
Din cauza serviciilor proaste (viteza minima garantata era de fapt viteza maxima sperata, erori frecvente de DNS), clientul incepe sa-si citeasca contractul sa vada cum poate scapa de serviciile prestate cu onor.
Boooon. Clientul face notificare catre operatorul X pentru a se plange ca serviciile nu sunt in parametrii contractuali, vine o echipa tehnica, constata ca asa este, semneaza o hartie cu rezultatele testelor si pleaca.
Clientul face o a doua notificare prin care ii anunta ca reziliaza unilateral contractul din cauza neindeplinirii obligatiilor.
Un an mai tarziu, o firma de recuperatori contacteaza clientul sa-i spuna ca datoreaza firmei X 260 milioane de lei. Clientul explica treaba cu rezilierea si dovada neindeplinirii obligatiilor, recuperatorul decreteaza: Nu este suficient ca X a RECUNOSCUT neindeplinirea obligatiilor, trebuie sa-si dea si ACCEPTUL scris cum ca beneficiarul nu trebuie sa le plateasca DAUNE pentru asta. Mi se pare corect; ce daca nu e trecut in contract?!
Practica de succes 2:
Se da un alt furnizor de servicii Internet. Furnizorul emite o factura, clientul o plateste prin ordin de plata. Dupa o luna, furnizorul taie internetul pe motiv de neplata. Clientul se duce la sediu, achita inca o data factura, dupa care vine cu dovada platii.
– Serviciul clienti: A, ati facut plata prin banca? Cine v-a pus? Dureaza foarte mult pana se proceseaza o plata. Mai asteptati vreo 2 luni, poate apare.
– As astepta eu, dar dvs imi taiati internetul dupa o luna.
– A, da, ne pare rau. Dar nu prea avem ce face, cel mai bine e sa nu mai platiti prin banca.
Cum sa nu-ti placa sa traiesti in Romania?!