Avalansa de oferte, lansari si previziuni optimiste de vanzari de la SIAB 2007 pare surprinzatoare pentru cei care nu urmaresc industria auto.
Producatorii, dealerii si importatorii sunt insa foarte constienti de schimbari. In segmentul de jos, multi romani inca mai conduc „la copca” iarna pe Dacii vechi (orientandu-se prin ochiuri de geam razuite manual pe parbrizul pentru care functia de dezaburire este doar o teorie), imping masina de zor cand ii lasa bateria sau prefera autobuzul de frica sa nu-i lase „caruta” in drum cand le e lumea mai draga.
In segmentul de mijloc, cei care in ultimii ani s-au multumit cu Logan-ul incep sa se uite inspre clase de preturi mai mari. Nici masinile de lux nu mai sunt deloc o raritate pe strazile din Bucuresti, cel putin.
Fata de editiile precedente ale targului, expozantii se prezinta acum in fata unor romani care castiga mai bine, iar surplusul nu se poate duce numai in credite imobiliare. Parcul vechi de automobile se inlocuieste mult mai repede de cand economia a luat viteza, iar solutiile sociale gen programul „Rabla” incep sa semene a gluma.
Furnicarul de la fostul Metro Otopeni, noua gazda a SIAB, unde costurile organizatorilor au crescut cu 50%, dar numarul de vizitatori estimat ajunge la 300.000 (fata de 100.000 in 2003), are o explicatie.
Cat conteaza taxa auto in toata povestea asta, comentati voi.