Nu vreau ca prin acest articol sa stirbesc din puterea sau din credibilitatea factorului publicitate in cresterea unui brand; vreau doar sa arat ca si prin relatii publice o companie, un serviciu, un produs sau o persoana pot beneficia de recunoastere publica. Daca publicitatea creste recunoasterea brandului, o campanie de relatii publice creste credibilitatea acestuia.
Cand publicul citeste un advertorial isi face o anumita parere despre compania care l-a comandat, dar atunci cand publicul vede o stire la televizor sau citeste despre o poveste de succes a unei anumite organizatii, e mai mult decat sigur ca isi va face o alta parere despre compania respectiva.
In conditiile in care unei companii i se face o campanie de relatii publice corecta- cu aparitii la televiziune, in presa- ea poate parea in ochii publicului mult mai mare decat este in realitate.
In ceea ce priveste bugetul alocat unei campanii de relatii publice in comparatie cu unul de publicitate, balanta inclina in favoarea primului, fiind de departe mult mai mic iar rezultatele la fel de vizibile.
Vorbeam mai sus despre credibilitatea pe care o poate da o campanie de relatii publice unei organizatii. Aceasta credibilitate atrage de la sine si o serie de reactii pozitive la adresa acelei organizatii: clienti mai puternici, deschiderea bancilor, etc. Un avantaj al relatiilor publice ar fi si acela ca publicul, clientii, in loc sa aleaga competitia te vor alege pe tine fiindca te stiu, iti cunosc reputatia si cu siguranta iti vor plati si pretul cerut. Cu alte cuvinte relatiile publice te fac jucator.
Daca as ramane in buzunar doar cu un singur dolar, l-as cheltui fara sa stau pe ganduri pentru PR – Bill Gates