Anul acesta, in perioada sarbatorilor, am zburat cu CarpatAir. Pretul biletului a fost destul de piperat, comparabil cu pretul unui bilet la Tarom. In pretul biletului a fost inclus, de asemenea, bagajul de cala si mancarea servita in avion.
Aeronava, un Fokker-100 apartinand companiei Moldavian Airlines, parea destul de veche in comparatie cu aeronavele Airbus A320 ale Wizzair sau Boeing 737 ale Ryanair. Confortul si spatiul insa a fost similar. Mancarea servita a fost ok, comparabila cu cea servita de Tarom sau KLM. Decolarea, zborul si aterizarea au reprezentat o experienta placuta, zborul fiind unul dintre cele mai line pe care l-am avut pana acum.
La aterizarea pe aeroportul din Timisoara insa, surpriza: bagajul meu nu ajunsese. Se mai intampla, am zis initial, crezand ca l-au ratacit. Insa nu a fost asa. Oficialii companiei CarpatAir ne-au explicat ca bagajul a fost lasat voit in Milano, deoarece nu mai era loc in avion. Iar in situatia asta erau mai multi pasageri. Ne-au zis ca au incaput doar vreo 20 de bagaje din totalul de 60. Deci, mai mult de jumatate din bagajele, pentru care lumea a platit, au fost lasate cu buna stiinta la Milano.
Erau oameni care aveau acte importante in bagaj. Erau persoane care stateau doar cateva zile in Romania si persoane care erau doar in tranzit (spre Ucraina/Moldova sau alte orase din tara). Daca romanii care se intorceau acasa aveau haine in tara, turistii italieni nu aveau decat hainele de pe ei. Iar poate, cel mai grav lucru este povestea unei persoane care avusese aceleasi probleme si in 2008, in perioada sarbatorilor, Deci, la Carpatair, lasatul intentionat al bagajelor pe aeroportul de pornire este o practica, nu doar o intamplare nefericita.
Bagajul mi-a ajuns dupa 2 zile. CarpatAir nu a oferit insa serviciul de curierat (in Arad), deci a trebuit sa mai fac o data drumul pana in Timisoara la aeroport si inapoi.
CarpatAir este o companie aeriana romaneasca, lansata in martie 1999 de Nicolae Petrov (in prezent director si CEO al companiei). CarpatAir opereaza in prezent zboruri din 16 orase din Germania, Italia, Grecia si Austria, spre 14 orase din Romania, Ucraina si Republica Moldova. Zborurile sunt operate cu schimbare in Timisoara.