Dezvoltarea personala – denumita, in terminologia anglo-saxona si „self help”, are implicatii atat din punct de vedere economic, cat si intelectual si emotional. Romanii au inceput sa fie, in ultimii zece ani, interesati de acest domeniu. Un domeniu pe cat de controversat, pe atat de vital pentru secolul in care traim.
Controversat pentru ca exista si acea categorie de oameni sceptici, care spun: „treaba americaneasca, ne invata astia cum sa facem bani si cum sa fim fericiti?” Vital, deoarece, in pofida ratiunii, traim intr-o lume emotionala, o lume in care si afacerile se fac… emotional.
Succesul unui business depinde mult de atitudine. Da, acesta este cuvantul magic. ATITUDINE. Tocmai am terminat de citit bestseller-ul „Funky Business”, scris de suedezii Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale, care, practic, au creat o noua filosofie de business, complementara celor lansate de Donald Trump si Robert Kiyosaky (cu al sau celebru „cadran al banilor”).
Cei doi sustin, de asemenea, ca impactul emotional atarna cel mai mult!
In secolul XXI se traieste funky dar se traieste si… travel! Folosesc termenul anglo-saxon deoarece s-a incetatenit peste tot. Am din ce in ce mai multi prieteni care ies din tara pentru prima data, datorita accesului din ce in ce mai facil la calatorii.
Transporturile s-au ieftinit, pachetele turistice s-au ieftinit, circulam liber (am si uitat de nu foarte indepartatii ani ’90, cand aveam ingradiri de circulatie pe atatea si atatea destinatii).
Asa cum in secolul XXI s-a dat liber la afaceri (se putea si in secolul trecut, dar era informatica sprijina mult mai mult initiativele antreprenoriale) si la informatie (internet si am zis totul), pas cu pas se da liber si la… calatorii. Repet, transportul se ieftineste mult.
Majoritatea specialistilor in self help acorda o importanta mare invatarii in timp si, de asemenea, punerii in practica a informatiilor acumulate. Dar putini se refera si la… spatiu!
Calatoriile deschid mintea. Mult! Chiar si cele in tara de bastina. Toti prietenii mei sunt altfel cand se intorc din deplasari. Eu unul m-am schimbat mult (de fapt enorm e cuvantul potrivit) datorita numeroaselor calatorii. Turismul te ajuta sa cunosti oameni noi, culturi noi. Una e sa cunosti un strain la tine in tara si alta e sa interrelationezi pe teritoriul lui! Pe de alta parte, e deja un mit faptul ca doar oamenii cu multi bani ajung pe plaje exotice sau prin alte tari, mai mult sau mai putin indepartate.
Turismul se dezvolta, calatoriile nu mai sunt un vis… Desi, turismul mai e numit uneori si „industria viselor”.
Imi cer scuze daca sunt un pic vulgar, cazand in extreme, dar sa ne gandim ce s-ar intampla cu baietasul de cartier, manelist, daca ar fi luat din spatele blocului si ar fi plimbat un pic prin lume cateva luni. Ar cunoaste lume noua, culturi noi. Ar mai fi la fel? Cunosc destule cazuri de fosti „baietasi de bloc” care au avut oportunitatea sa lucreze pe vase de croaziera. S-au intors cu totul alti oameni! Si nu cred ca „vina” o poarta doar regimul drastic de lucru.
Pe de alta parte, la cealalta extrema – oamenii bogati sau cu responsabilitati ce fac? Calatoresc mult. Atat in interes personal, cat si de business.
Cum ne putem folosi de turism pentru a ne dezvolta personal? Despre asta vom mai vorbi, caci intentionez sa scriu si o carte pe aceasta tema. Sau mai multe… Istoria turismului e mare, impactul turismului e crucial. Astept feed-back… Si provocari… Am aruncat doar o prima manusa. Poate voi incepe cartea pe acest respectabil blog.