In vara asta mi-am angajat un nou Account Manager in agentia mea de PR. Numele ei este Irina Bucur si venea la noi in agentie cu un background de numai un an de zile in media. As vrea sa va impartasesc ceea ce am observat in aceste doua luni in experienta traita alaturi de ea si care mi-a reconfirmat idee ca PR-ul nu este ceva rigid, ci este o meserie care se traieste cu intensitate, cu sentiment si cu multa adrenalina.
Ceea ce m-a determinat sa o aleg pe Irina a fost entuziasmul ei, dorinta de a invata ceva nou, capacitatea de a asimila repede informatiile noi si felul ei de a pune mult suflet in ceea ce face.
Sunt calitatile astea suficiente pentru a deveni un bun PR? Eu cred ca da, dar cu conditia de a fi insotite de experienta unui om care a invatat PR-ul in practica si care a cochetat si cu teoria.
Pentru mine o agentie de PR nu trebuie sa se transforme intr-o institutie , corporatie cu tot ce presupune aceasta. La fel ca in agentiile de publicitate, unde oamenii de creatie au un tratament special si oamenii de relatii publice trebuie motivati sa fie creativi, implicati si uneori emotionali. Un om care va fi atasat emotional de companie va sti sa o reprezinte cat mai bine.
Sfatul pe care-l dau managerilor, antreprenorilor care isi angajeaza oameni de Relatii Publice sau agentii de PR: Nu uitati sa ii motivati emotional pe acestia, vorbiti-le despre inceputuri, despre adevaratele valori ale companiei, despre gustul victoriei dar si al esecului si veti vedea ca veti reusi sa alegeti cei mai potrivit pentru organizatia dumneavoastra.
Sigur, nu se poate sa faci PR in absenta teoriei sau a practicii, dar nici in absenta implicarii. Echilibrul este cel mai important atunci cand alegeti un PR.