Supermarketurile germane Aldi si Lidl au devenit la fel de prezente in presa irlandeza precum sint Gigi Becali si Monica Columbeanu in cea din Romania.
Cum s-a ajuns aici? Simplu: recesiunea economica anuntata, prima dupa 20 de ani de prosperitate ai Tigrului Celtic, ii face pe consumatorii obisnuiti irlandezi sa abandoneze lanturile traditionale de retail Superquinn, Dunnes Storea sau Tesco in favoarea magazinelor nemtesti Aldi si Lidl, campioanele discounturilor in Irlanda.
Practic, incepind cu acest an, a devenit o moda sa-ti faci cumparaturile de mincare de la concurentii germani, care incep sa impinzeasca Irlanda cu noi si noi magazine.
Dar cine sint vedetele detronate? Superquinn e o companie irlandeza si a facut parte pina in 2005 din trustul celei mai bogate familii din Irlanda, Quinn. E considerat supermarketul de lux al tarii. Tesco si Dunnes Stores sint companii „Made in UK” si au magazine mari raspindite in toata tara. Cele doua sint acuzate ca mentin preturi cu 25-30% mai mari pentru aceleasi produse in Irlanda decit in Marea Britanie.
Prin urmare, Aldi si Lidl au tacut si au facut. Din magazine care au inceput timid pe piata irlandeza, in prezent au ajuns vedete media si salvarea familiilor normale irlandeze, fiindca un cos de 45 de produse de baza cumparate de la cele 2 companii nemtesti este cu 30% mai ieftin decit acelasi cos cumparat de la Tesco, sau cu 40% mai ieftin decit cel la Dunnes Store.
Economie de piata. Simplu.