Femeia de afaceri – imaginea clasica: sacou si fusta sau pantaloni de acceasi culoare, preferabil bleumarin, tricou nedecoltat sau camasa de culoare alba, eventual cravata. Pantofi neutri, cu toc de maxim 5-8 centimetri. Adaugati umerii drepti, privirea metalica si zambetul rece, „de firma”.
Pentru 2008, designerii propun insa o garderoba indrazneata, inlocuind clasicele costume cu rochii stilate, jachete si pantaloni feminini, pantofi cu toc si bluze in culori puternice.
Poate parea o simpla revolutie de salon, cu efecte vizibile numai la nivelul podiumurilor de prezentare. Dar experienta ultimilor 100 de ani ne invata ca femeile se misca rapid in materie de moda si implicit de atitudine. Pantalonii purtati de Marlene Dietrich si Greta Garbo prin anii ’30 din secolul trecut, priviti in acele vremuri ca o excentricitate, au incetat demult sa mai fie un accesoriu vestimentar eminamente masculin.
Femeia (de afaceri si nu numai) a imprumutat imbracamintea si gestica barbatului atat timp cat a avut nevoie pentru a castiga statutul de egalitate. Strategia ei a dat roade. A obtinut acest statut si nu se va opri aici. Va inlocui hainele neutre cu altele, care ii vor pune in valoare feminitatea, trasatura pe care nu ezita sa o foloseasca totdeauna la negocierea contractelor, salariilor, comisioanelor si a altor avantaje.