Stim cu totii ce scumpa este reclama si ce mult trebuie sa investeasca companiile in marketing pentru a beneficia de o vizibilitate decenta la TV, la Radio sau in presa scrisa, reusind astfel sa-si mentina cotele de piata sau profitabilitatea.
Un spot de 30 de secunde la TV in prime time te costa cateva mii de EUR, iar o pagina de reclama intr-un ziar o platesti, de asemenea, cu alte cateva mii iar un panou e cateva sute pe luna?si intr-o campanie ai nevoie de mii spoturi, sute de panouri si zeci de pagini de ziar.
Va dati seama acum de cata reclama gratis beneficiaza criza? Fiecare buletin de stiri incepe cu criza si prima pagina a oricarui ziar acopera acelasi subiect?in media pesimismul este generalizat si atrage dupa sine mai mult pesimism facand revenirea mult mai dificila, in conditiile in care orice revenire are nevoie de componenta ei de optimism.
Nu zic ca nu este criza in Romania, ca nu exista mii sau chiar sute de mii de oameni care o duc greu, insa in opinia mea stirile din presa sunt mult amplificate de filtrul de pesimism al jurnalistilor in conditiile in care presa este cu certitudine industria cea mai lovita de turbulentele economice.
Cred ca sunt putine domenii din economie in care salariile au fost reduse asa de tare ca si in presa sau care sa fi trecut prin atatea disponibilizari si restructurari, prin urmare pesimisimul din presa este oarecum justificat. Pe de alta parte, justificata este si reactia noastra de aparare, a cititorilor, care observand derapajele de obiectivitate, pur si simplu sa nu mai avem incredere in informatiile din presa noastra, le considem alarmiste si exagerate si ca urmare sa ne reorientam catre alte surse pentru a ne satisfice nevoia de informare.
PS: din motivele expuse mai sus de mai bine de cateva luni nu prea mai citesc aproape nimic in .ro, ma rezum la cateva bloguri, la saptamanalele de business si in rest citesc doar presa din afara.