- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Reputatia online este greu de construit si usor de compromis. O poveste adevarata de la o pensiune daramata

14 Jul, 16:00 • allen.nedelcu

„Noi nu mai venim la sedinta si excursia se anuleaza daca nu renunti la pensiunea aceea. Cauta alt hotel sau ne suparam. Punct.”

Ce poti sa mai faci cand mai multi colegi din tara se coalizeaza atat de vehement impotriva unei locatii in care urma sa aiba loc o sedinta cu reprezentantii din tara ai companiei? Mai ales atunci cand se folosesc argumente emotionale de tipul „nu ma face sa imi duc copii in acea vagauna!”. Care vagauna? Este vorba de o pensiune din Judetul Gorj, ce imi fusese recomandata de proprietarul unui hotel din zona ca fiind potrivita pentru organizarea unui eveniment intern. Ghinionul acestei pensiuni este ca pe un website de recenzii turistice romanesc, cele doua comentarii publicate de cititori erau negative. De aici s-a nascut panica in randul colegilor mei, speriati de faptul ca urmau sa fie dusi „intr-un grajd de pensiune”.

Va dati seama ce putere colosala are mediul online asupra unei afaceri! De la doar doua comentarii, pe un website obisnuit, cum exista atatea in online-ul romanesc, a picat un posibil contract in valoare de cateva mii de lei. De la teama ca acele comentarii ar putea fi adevarate s-a molipsit un intreg grup de oameni, din care niciunul nu s-a gandit sa verifice in alta parte daca informatiile sunt adevarate.

Identific mai multe particularitati ale industriei turismului, care fac acest domeniu mai vulnerabil decat altele la influenta mediului online, factori care au actionat decisiv si in cazul pensiunii din Gorj:

1. Atunci cand concurenta este puternica si ai de unde alege furnizorul de produse sau servicii, este foarte la indemana pentru cumparator sa se fereasca de orice riscuri si sa caute nod in papura tuturor, pana gaseste un furnizor care sa nu aiba recenzii negative prea multe;
2. Daca o decizie de achizitie influenteaza viata membrilor familiei, cumparatorul devine mult mai precaut si atent la eliminarea riscurilor;
3. Exista servicii proaste in turismul romanesc? Evident ca da, asa ca un comentariu negativ despre o experienta neplacuta la o pensiune este plauzibil;
4. Atunci cand nu ai cum sa verifici cu ochii tai un serviciu inainte de achizitionarea lui, referintele online sunt singurele disponibile. Daca le crezi sau nu, este o problema de intuitie personala.

Acum, ce le-as recomanda proprietarului pensiunii din Gorj sau altor manageri din alte domenii aflati intr-o situatie similara, afectati de buzz negativ:

1. Faceti o ancheta interna rapida si aflati daca experienta negativa a clientului a fost asa cum a povestit el in comentariul online. Luati in calcul orice varianta si incercati sa aflati daca serviciile oferite de organizatia dvs. se ridica sau nu la calitatea dorita si daca angajatii se comporta asa cum ar trebui. Masurati periodic nivelul serviciilor oferite de dvs. Folositi aceste informatii si
2. aratati clientilor ca va pasa de ei. Fiti prezenti pe website-uri, pe forumuri, pe Facebook si pe bloguri. Demonstrati ca va doriti sa aflati ce spun clientii despre dvs. si puneti intrebari, cereti detalii, fiti proactivi. Veti fi surprinsi cat de putine organizatii vin cu adevarat in intampinarea clientilor nemultumiti. Proprietarul pensiunii din Gorj nu doar ca nu a raspuns acelor comentarii negative, ba chiar cred ca nici nu stia de ce pierde clienti tot mai multi.
3. Comunicati permanent deciziile luate ca urmare a feed-back-ului primit de la clienti;
4. Raspundeti in tip real, la viteza la care se desfasoara comunicarea online in ziua de astazi. Hai sa va dau un exemplu: un client este nemultumit de calitatea serviciilor prestate in pensiunea in care isi petrece revelionul. Acel client nu pierde timpul si exact cand ajunge acasa, in doua-trei zile, scrie o recenzie negativa pe blog. Daca managerul pensiunii nu raspunde si el imediat, sezonul de schi care sta sa inceapa ar putea fi compromis;
5. Folositi un incident cu un client care se plange online ca o ocazie pentru a va repara greseala fata de el si de a face din acea situatie o oportunitate foarte buna de promovare.

Cate din ideile de mai sus le vedeti aplicate la companiile romanesti? Astept opiniile dvs. in zona de comentarii: 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP