- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Salvati Bucurestiul de edilii sai!

20 Nov, 12:16 • adrian.mihaltianu

Citeam deunazi in Capital ca edilii Bucurestiului se gandesc sa investeasca 10 miliarde de euro in fluidizarea traficului infernal din Bucuresti. Acesti bani ar trebui sa se duca, in opinia viceprimarului Razvan Murgeanu, in pasaje subterane in locuri ca Doamna Ghica, Razoare, Piata Sudului, Arcul de Triumf si aeroportul Baneasa, precum si intr-o sosea de centura dublata, inaltata pe piloni si in sisteme computerizate de monitorizare a traficului. In opinia lui Murgeanu, ‘toate intersectiile importante ar trebuie sa fie sub sau supratraversate’.

Numai parcarile supraetajate anuntate de Primarie ar trebui sa coste 650 de milioane de euro, si sa reuseasca a elimina masinile de pe strazile supra-aglomerate. Mda. Asta in masura in care masinile de pe strazi vor mai avea pe unde sa se miste din cauza santierului intins pe 10 ani.

Planurile faraonice ale edililor capitalei sunt pe masura nebuniei care domneste pe strazi. Efectele transformarii Bucurestiului intr-un imens santier se vad deja. In opinia constructorilor romani, se pierd anual 180 de milioane de euro din cauza ambuteiajelor din trafic. Asta ar insemna cam 180 de euro pe cap de sofer bucurestean, pe an.

Cu alte cuvinte, in urmatorii zece ani fiecare dintre noi ar pierde undeva la 2000 de euro daca situatia nu s-ar remedia, si daca traficul se va misca la fel de greu.

Prin comparatie, planurile Primariei pe urmatorii zece ani ne vor costa circa 8500 de euro pe fiecare, iar daca luam in calcul si obisnuitele depasiri de costuri, putem rotunji frumusel suma la 10.000 de euro. Adaugati la prima suma…

12.000 de euro de caciula mai tarziu, cum ar arata Bucurestiul in 2018, daca actualii edili ar reusi sa duca la bun sfarsit planurile lor? Pai simplu: un numar dublu de masini pe un numar de strazi cu o capacitate aproape dubla de transport. Adica… mai rau!

Ceea ce nu realizeaza, sau nu vor sa realizeze edilii capitalei este ca modelul ‘se dubleaza traficul, dublam drumurile’ este unul incercat cu deosebit succes in Anglia, Franta, Germania si alte tari cu apa calda. Iar deosebitul succes se transpune acum prin renuntarea grabita la acest model, care nu a dus decat la ambuteiaje mai mari, la pierderi economice duble si la o crestere galopanta a poluarii in marile orase.

Dublarea capacitatii de transport a unui drum duce in mod automat la dublarea traficului auto individual pe acel drum. Este un fapt demonstrat deja de 50 de ani in Occident, un fapt ignorat cu desavarsire de edilii Capitalei. As indrazni sa spun cu rea-vointa chiar, in masura in care cele 10 miliarde de euro vor intra in buzunarele firmelor de constructii, aceleasi pe care le salutati cu caldura si dumneavoastra in fiecare dimineata si seara.

Pana nu e prea tarziu, rogu-va, opriti aceasta nebunie.

Extinderea si modernizarea metroului in intregul Bucuresti ar costa circa 4 miliarde de euro. In schimb ar permite ca 20% dintre actualii soferi bucuresteni sa aleaga acest mijloc de transport, asa cum se intampla in Paris. 5000 de autobuze de lux ar mai adauga 1 miliard la costuri. Dar ar mai scoate de pe strazi 20% dintre soferi, asa cum se intampla in Londra. Si dublarea pe alocuri a soselei de centura, combinata cu pasaje de trecere doar la iesirile din Bucuresti ar fluidiza traficul suficient de mult, fara sa fie nevoie de suspendarea acesteia pe toata lungimea sa.

Adaugati metrou usor spre Pipera-Otopeni, interzicerea parcarii in centru si taxarea traversarii acestuia si veti avea un oras in care oamenii se deplaseaza occidental, nu balcanic.

Cu investitii pe jumatatea celor anuntate de Primarie, Bucurestiul s-ar alinia la trendul capitalelor europene, care sanctioneaza traficul auto individual si il incurajeaza pe cel in comun, dar in conditii moderne, mai mult decat decente. Dar are cineva urechi sa auda?!

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP