De 4 ani de cand am parasit televiziunea si am intrat in acest domeniu, atat de controversat, cel al Relatiilor Publice, ma tot intreb cum de nu reusim noi, oamenii de PR, sa ii convingem pe managerii, clientii nostri, ca PR-ul nu genereaza imediat vanzari si ca o strategie de comunicare, desi implementata cu succes, nu le va creste vanzarile peste noapte, dar cu siguranta le va creste vizibilitatea.
Desi am ceva experienta acumulata in „campul muncii Relatiilor Publice” am gasit doar doi oameni de afaceri care au inteles exact care sunt efectele unei campanii de PR, care sunt beneficiile ei, …au inteles ca PR-ul este un instrument care folosit corect, coerent si consecvent poate aduce schimbari spectaculoase in mersul afacerii, schimbari ce au ca finalitatea crearea unui brand.
Se pare insa ca sunt manageri romani care asteapta ca PR-ul sa faca minuni de azi pe maine. Da, PR-ul face minuni in momentul in care este facut pe o perioada de timp mai mare…..nu cred in succesul unei campanii derulata in decursul unei singure luni. Trebuie sa fim cinstiti si sa recunoastem, succesul unei campanii depinde de cat de bine s-au sudat lucrurile intre cele trei parti implicate:pr, marketing si vanzari.
Mi s-a intamplat destul de des sa mi se ceara de catre un client sa fac o conferinta de presa si atat! Desi am incercat sa ma opun acestui tip „heirupist” de a face PR, m-am lovit de intransigenta managerilor care, in goana lor sa creasca vanzarile, uita ca persoana receptoare de mesaj are nevoie de timp sa proceseze si sa treaca prin filtrul propriu informatia livrata de tine…. Cei care imi cereau acest lucru replicau astfel: „De atat am nevoie sa ma fac cunoscut!”. Gresit! Cu o floare nu se face primavara, nici cu un comunicat, fie el si extrem de mediatizat, nu se cheama ca faci campanie de Relatii Publice.
Dupa astfel de remarci, de genul celei de mai sus, ma intrebam ce inteleg unii prin notiunea de PR. Stiu ei oare ce vor de la un om de PR, stiu cat ii poate ajuta o campanie sustinuta de relatii publice, stiu ei ca tacerea, raspunsurile lipsite de promptitudine, nu ii fac decat sa-si piarda banii si ii determina pe ei sa ignore efectele reale pe care le au campaniile de PR asupra consumatorilor.
Intentionez prin acest blog sa incerc o minima educare pentru acea parte a managerilor romani care nu a inteles inca ce asteptari trebuie sa aiba de la un PR.