Yahoo lucreaza zilele acestea cu Samsung, LG si Sony pentru a insera mini-aplicatii online in televizoarele viitorului.
Aparent, o simpla stire despre planuri indraznete, care vor ajunge sau nu realitate in lumea nebuna a tehnologiei.
De fapt insa, este o stire importanta pentru cei care au puterea sa priveasca lucid cativa ani in viitor.
In ciuda lamentarilor continue cum ca TV-ul pierde teren, advertiserii sunt in continuare indragostiti de TV. Argumentele ca TV-ul se va muta pe Internet stau in picioare, dar mult mai logic este sa fie invers. Internetul se va muta pe televizor, care televizor va ramane la locul lui, in sufragerie.
Imaginati-va cateva scenarii care – cred eu – sunt mult prea sexy ca sa nu devina realitate (poate unele deja sunt):
– ma uit la televizor si in dreapta jos sunt anuntat de un pop-up ca am primit un mail. Pot sa citesc subiectul si primele caractere, si, daca vreau, deschid mesajul si raspund folosind telecomanda sau un mouse wireless.
– impart ecranul TV-ului in doua, o parte este un meci in direct, cealalta este fereastra de messenger in care comentez fazele cu un prieten. Bineinteles, pot sa aduc oricand pe ecran un meniu din care sa schimb unghiul din care este filmat meciul.
– ma uit la o emisiune interactiva, iar in momentul in care telespectatorii trebuie sa voteze, pe ecran imi apar variantele de raspuns care pot fi apasate din telecomanda/mouse.
Si tot asa. Tehnologia de baza pentru astfel de aplicatii exista deja (se poate vedea pe consolele de jocuri de generatia a treia care se conecteaza la Internet), mai trebuie gasita doar metoda cea mai buna de a o implementa in televizoarele viitorului.