Indiscutabil, si in industria croazierelor se „navigheaza” contra curentului, in apele tulburi ale crizei ce tinde sa se globalizeze. Privind retrospectiv, anul 2008 a fost unul foarte bun, inregistrindu-se 13,2 milioane de turisti pe vasele de croaziera, fata de 12,56 milioane in 2007.
Un fapt imbucurator este ca la aceasata crestere au contribuit si pasagerii straini, non americani, in procent de 30% ceea ce denota globalizarea acestui tip de turism. Sursa principala a acestei cresteri internationale o reprezinta Europa (cu Anglia, Germania, Italia si Spania) considerata o piata emergenta cu un mare potential in urmatorii ani.
Pentru 2009 previziunile sunt prudent optimiste, astfel se estimeaza o crestere de doar 2,3% ceea ce inseamna ca 13,5 milioane pasageri vor achizitiona o croaziera. Cum se va ajunge la acest deziderat?
Foarte simplu, prin cateva strategii inteligent elaborate de genul:
-renuntarea la suplimetul de carburant (in strinsa corelatie cu scaderea pretului barilului de petrol);
-super promotii pe anumite itinerarii (discount-uri intre 20-50% fata de tarifele de catalog);
-copii (insotiti de parinti) vor naviga gratis;
-includerea in costul croazierei a costului biletelor de avion sau dupa caz oferirea de bilete la tarife reduse;
-excursii optionale (la tarm) gratuite;
-conditii de plata mai flexibile (avnsul la rezervare mai mic,penalitati de anulare mai mici,etc);
-tarife preferentiale si facilitati sporite la bord pentru micile grupuri;
-credit onboard intre 500-1.000 dolari pentru cheltuieli personale oferit de linia de croaziera;
-upgrade-uri gratuite la tipul de cabina ales (platesi cabina interioara si primesti cabina exterioara cu balcon);
Daca la toate acestea mai adaugam ca in 2009 se vor lansa 14 noi vase de croaziera (de la luxoasele „buticuri”de 82 pasageri la megalinere de 5.400 pasageri) cu inovatii la bord de ultima generatie (aquapark-uri imense-ultradotate, zone ultraluxoase de spa cu suite spa individuale, flexibilitatea si cresterea optiunilor pentru cina, piscine diferentiate pe adulti – tineri – copii,etc), avem suficiente motive sa credem ca previziunile acestei industrii pentru 2009 se vor adeveri.
Si pentru ca suntem in plin „Wave Season” (7 ianuarie-31 martie), perioada in care se fac peste 70% din rezervarile pentru anul in curs, este notabil ca pentru a obtine un tarif preferential, regula de baza ramane „early booking-ul”. De regula, clientii care rezerva cu 5-7 luni inainte de imbarcare pot obtine reduceri de pana la 50%.