- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Ce fel de clienti apeleaza la servicii de consultanta in cariera?

24 Jul, 00:01 • sergiu.mihalcea
Majoritatea persoanelor care apeleaza la serviciile de consultanta in cariera au intre 26 si 50 de ani, sunt absolventi de studii superioare, decid sa apeleze la astfel de servicii cand vor sa faca o schimbare si provin din vanzari, financiar, tehnic (inginerie, constructii), servicii, marketing si retail, a spus pentru DailyBusiness.ro Alina Botezatu, managing partner al companiei de HR Perspective Group.
Ce fel de clienti apeleaza la servicii de consultanta in cariera?

La randul lor, managerii solicita in general serviciile de consultanta pentru proiectele de evaluare si dezvoltare a propriilor echipe.

„Cei mai multi clienti pe partea de consultanta in cariera sunt din zona middle – top management si provin din companii nationale si multinationale. De asemenea, in ultimul an am observat un interes crescut si din partea studentilor, care vor sa se cunoasca mai bine prin intermediul evaluarilor si sa fie ajutati sa-si aleaga un job si un domeniu care li se potrivesc”, a explicat Botezatu.

Persoanele care apeleaza la astfel de servicii sunt caracterizate prin curiozitate si ambitie, dorinta de dezvoltare permanenta, precum si de nevoia de se cunoaste mai bine si a-si identifica punctele forte si limitarile.

[quote=Alina Botezatu, managing partner al Perspective Group]Exista situatii in care manageri de succes au decis sa-si infiinteze propria firma in urma evaluarilor din cadrul consultantei in cariera.[/quote]
Consultanta in cariera are loc in general in patru etape. Prima consta dintr-o intalnire preliminara, care are ca scop stabilirea motivelor, obiectivelor si interesul persoanei vizavi de acest tip de serviciu, iar pe baza nevoilor identificate se ofera informatii generale despre eventuale costuri. Reprezentantii Perspective Group nu au precizat care sunt valorile tarifelor pentru acest gen de servicii.

A doua etapa presupune o discutie despre experienta, abilitatile, dorintele de dezvoltare ale persoanei, se fac recomandari cu privire la variantele de evaluare si se stabileste planul de actiune pentru a atinge obiectivele propuse. Apoi, urmeaza procesul propriu-zis de evaluare si consiliere (a treia etapa), urmate de feedback (ultima etapa), dupa cum a explicat Botezatu.

Firma de HR Perspective Group, care a fost infiintata in 2004, are 9 angajati, ofera servicii de recrutare si executive search, consultanta in dezvoltarea profesionala sau consultanta in cariera in ce priveste dezvoltarea profesionala, selectarea job-ului potrivit, sau schimbarea domeniului de activitate.

Din portofoliul de clienti ai firmei fac parte companii precum Creativ Global Property, Hipac, Synovate, Gimrom Holding, Interstar, Avantgarde, Dna Solutions, Foseco, Euler Hermes sau Gewiss.

In 2007 serviciile de consultanta au reprezentat 15% din cifra de afaceri, iar pentru 2008 compania estimeaza o pondere de circa 25% si o crestere de circa 65% a cifrei de afaceri.

De asemenea, in primele 4 luni ale lui 2008, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o crestere de 3.5 ori fata de primele 4 luni ale anului precedent.