- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Cele 11 puncte cheie pentru o organizatie eficienta – in viziunea \”directorului-filosof\” al Dacia

15 Oct, 00:02 • cristina.mihai
Jerome Olive, directorul general al grupului Renault in Romania si seful Automobile Dacia, a prezentat punctele cheie pentru o organizatie industriala eficienta, dintr-o viziune aproape filosofala, punand in discutie efectele dezumanizante ale tehnologiei si importanta elementelor emotionale in performanta angajatilor.
Cele 11 puncte cheie pentru o organizatie eficienta - in viziunea \directorului-filosof\ al Dacia

1. Echilibru intre viata profesionala si cea personala

Primul punct cheie pentru o organizatie eficienta este in opinia lui Olive echilibrarea vietii profesionale si a celei personale. „Nu exista o reteta universala pentru gasirea acestui echilibru, fiecare aplica propriile sale metode”, spune directorul Renault Romania, care adauga ca el personal nu deranjeaza niciun angajat la final de saptamana si nici nu vrea sa fie deranjat.

2. Linii ierarhice scurte

Olive spune ca lumea auto este una foarte concurentiala si dura, in care rapiditatea implementarii deciziilor este un factor cheie al eficientei. „Liniile ierarhice scurte sunt foarte importante pentru ca asa informatiile pot circula mai rapid”.

3. Sa aduci umanitate intr-un mediu inuman

In acest sens, Olive spune ca lucrul in echipa este esential. „Este foarte important ca fiecare sa isi cunoasca propriul loc si importanta in echipa sa. Copiem lumea sportului daca vreti: fiecare angajat are rolul lui in teren”.

4. Diversitatea

In opinia managerului Renault, este important ca intr-o companie sa existe o pondere echilibrata intre barbati si femei si sa existe persoane cu varste diferite.

5. Echilibrul

De asemenea, Olive spune ca este extrem de important ca in orice organizatie drepturile si obligatiile angajatilor sa fie echilibrate.

6. Managementul trebuie sa indice directia de dezvoltare a companiei- asa ca trebuie sa mearga pe teren

„Poti sa fii cu capul in nori ca manager, dar intodeauna trebuie sa ai picioarele bine infipte in pamant”, spune „filosoful” de la Dacia, referindu-se la faptul ca managerul trebuie sa fie tot timpul conectat la munca de teren.

7. Telefoanele mobile ar trebui interzise – „dezumanizeaza”

Oamenii trebuie sa lucreze intre ei, sa iasa din cultura excesiv de ierarhica. „Telefoanele mobile ar trebui interzise pentru ca dezumanizeaza”, spune zambind Olive, referindu-se probabil la multele decizii de business care sunt transmise pe mail sau prin telefon.

8. Modelul comenzilor nu trebuie sa fie Decizie-Implementare, ci Ascultare-Decizie-Implementare

Orice manager trebuie sa stie sa asculte, spune Olive, care considera ca modelul decizie si implementare nu este eficient.

9. Cum iti alegi cariera

Felul in care iti alegi cariera este un alt punct cheie, iar in opinia lui Olive sunt 3 conditii ca un angajat sa atinga performante la locul de munca.

A. Sa fie competent. „Nu trebuie sa stii tot, ci la fel ca in alpinism, sa iti gasesti niste puncte de sprijin”, spune Olive.
B. Sa fie motivat. „Adevarata motivare nu vine din bonusuri, ci din interior. Trebuie sa iti placa ceea ce faci”, mai spune directorul Dacia.
C. Sa impartaseasca valorile companiei. „Nu trebuie sa iti alegi un domeniu doar pentru bani ci si gandindu-te la caracteristicile de functionare ale acelei firme, analizand daca se pliaza pe propriile tale principii de functionare. Daca nu se intampla asta, nu vei fi eficient”, adauga Olive.

10. Toti functionam dupa aceleasi principii: Raspundem pozitiv la semnale pozitive

„Daca ii spui cuiva ce a facut rau, va functiona, dar aceea persoana nu o va face cu energie. Daca scoti insa in evidenta partile pozitive, va fi ca un generator de energie pentru angajat”, spune Jerome Olive.

11. Formarea profesionala continua este esentiala

„Oricat de mult ar evolua tehnologia, tot manufacturieri ramanem, asa ca formarea profesionala este extrem de relevanta”, conchide Olive.

Declaratiile au fost facute in cadrul unei eveniment organizat de fundatia Centrul de Dezvoltare Manageriala cu ocazia lansarii proiectului „Retea Natioanala de centre de informare si consilere privind cariera”. Fundatia a fost constituita in 1994, membrii fondatori fiind printre altii si Ambasada Marii Britanii la Bucuresti, Banca Transilvania, Leumi Bank si Universitatea Babes-Bolyai.