Cariere

Cum putem incuraja business-urile creative prin masuri fiscale

19 Feb, 00:07 • karina.popescu
Toata lumea stie ca in Romania e greu sa faci orice. Daca ai „ghinionul“ sa conduci un business creativ, piedicile sunt poate si mai greu de trecut. Totusi, lucrurile ar putea sta altfel, daca statul ar aplica anumite masuri fiscale.
Cum putem incuraja business-urile creative prin masuri fiscale

Traian Ispasiu (foto), proprietarul Caffe
Tabiet, vede solutia in ajutorul financiar nerambursabil.

Mediul
antreprenorial din Romania este foarte impovarat din punct de vedere
al taxelor, birocratiei, al libertatii de desfasurare/demarare a unei
afaceri si din acest motiv, cred ca ar ajuta foarte mult sa existe
AFN-uri dedicate startup-urilor, sa nu plateasca impozit pe profit si
alte taxe administrative cu punctul de lucru, in primii doi ani de la
infiintare. Si primul an de la infiintare sa plateasca taxele
angajatilor la 25% din valoarea lor”, a spus Ispasiu pentru
DailyBusiness.ro.

[img=4673][/img]In opinia sa, ceea ce ar putea statul
sa faca in plus pentru antreprenori este sa deschida linii de
finantare si sa nu mai bugeteze fondurile europene catre directii
care nu aduc o crestere economica Romaniei.

In ceea ce priveste noile afaceri care
s-ar putea lansa in contextul economic actual, Ispasiu este adeptul
incurajarii tinerilor antreprenori in a creea business-uri care sa
devina imperii, concepte care sa fie duse peste hotare, produse care
sa fie recunoscute mondial.

Putem face acest
lucru, romanii sunt foarte creativi, au o capacitate mare de
inovatie. Ideea si conditia in acelasi timp este de a lua
lucrurile in serios, de a nu sari etape, de a nu se gandi la
castiguri colosale imediate, de a pune lucrurile in contextul actual,
pragmatic intr-un mod realist”, a mai spus proprietarul Caffe
Tabiet.

In opinia acestuia,
creativitatea in business nu vine din senin, iti trebuie multa
informatie ca sa ajungi sa devii creativ. Astfel, el le recomanda
tinerilor antreprenori „sa se informeze mult in domeniul lor, sa
testeze, sa testeze, sa testeze … Creativitatea vine din cumulul de
informatii diverse pe care le inmagazinam in creier“.

De
asemenea, ca sa se distinga pe piata, tinerii trebuie sa
cerceteze concurenta, sa se gandeasca la nevoia consumatorului si sa
gandeasca in afara barierelor limitative.

Tinerii antreprenori
nu trebuie sa uite de importanta modelelor profesionale, mai sustine
Traian Ispasiu.

Este
foarte sanatos si extrem de motivant, vedem in ceilalti ceea ce
suntem noi sau ceea ce ne dorim sa fim. Daca nu esti intr-un anumit
fel, cu siguranta gasesti pe cineva care sa fie asa cum iti doresti
tu sa fii si din acel moment nu ramane decat sa practici, sa asculti
cum a facut el, sa ajunga acolo si sa incepi sa pui si tu in aplicare
in felul tau…Atentie, intotdeauna in felul tau!”, explica acesta.



Ispasiu este si unul
dintre reprezentantii Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania
(APAR). S-a implicat in acest proiect pentru ca a observat ca tinerii
care vor sa inceapa o afacere nu au resursele necesare si suportul
pentru a spune Da pentru primul pas in antreprenoriat
.

“De asemenea, din experienta mea ca
antreprenor inca din 2003, am ce sa impartasesc astfel incat sa pot
da mai departe catre viitorii antreprenori expemple de asa Da si asa
Nu, toate acestea cu scopul de a integra si aplica ce aleg ei, astfel
incat sa le fie mai usor decat mi-a fost mie. Tinerii din ziua de azi
sunt foarte creativi, cu mare potential si este pacat sa nu existe
cai de formare si educare antreprenoriala pentru a le asigura un
start intr-un anumit domeniu”, a explicat acesta.

Apar
is propune sa organizeze in fiecare an ateliere de lucru specializate
Empretec si sa mareasca comunitatea “Empretecilor” in Romania, ca
in viitor sa fie facilitata extinderea relatiilor cu comunitatile din
celelalte tari in care a fost implementat acest program. 

Empretec este un program international
de dezvoltare antreprenoriala si relationare in business, sustinut de
Guvernul Romaniei si Natiunile Unite, se desfasoara incepand cu anul
2006 si in Romania. Atelierul de lucru se bazeaza pe o metodologie
dezvoltata in cadrul Harvard Business School si axata pe abordarea
antreprenoriatului din punct de vedere comportamental.

Traian
Ispasiu este unul din speakerii
conferintei Creativitatea in Business – avantajul competitiv pentru performanta companiilor, care are loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti.  

Evenimentul, organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi sustinut de specialisti in programe de formare a echipelor de directori, leadership si management strategic, cum sunt Catalin Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs, Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de genii, Felix Tataru, presedinte si fondator al grupului independent de comunicare GMP Groupexpertul media Bogdan PrajisteanuMalina Chirea, fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan, presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.

Citeste si doua articole realizate pe baza declaratiilor lui Felix Tataru si Bogdan Prajisteanu, cu ocazia acestui eveniment:

Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand
De unde vin banii? Piata publicitatii ar putea creste cu 20% in 2014