Băutura pe care românii o consumă tot mai des. Trei din 10 români consumă cel puțin o dată pe săptămână o bere fără alcool. Nu toată lumea preferă gustul amărui, așa că în cazurile berilor cu arome, băuturile cu gust de lămâie sau de lime sunt printre cele mai consumate, transmite Observator News.
„Aproape pentru fiecare sortiment clasic de bere există o versiune non-alcool. Aceste investiţii pe care noi le-am făcut permanent au ajuns ca la nivelului anului 2024 să putem spune că berea fără alcool a depăşit un prag istoric”, spune Constantin Bratu, de la Berarii României. „Este segmentul care în ultimii cinci ani de zile aproape s-a dublat are o creştere anuală între 10 şi 20. În mod special creştere care vine din zona berilor cu arome. Cred că e o alternativă bună la responsabilitate. Consumul de alcool în timpul zilei, la volan mai ales, pe de altă parte cred că este o opţiune foarte bună din perspectiva sănătăţii”, a spus Mihai Voicu, director general al unui producător de bere.
Citeşte şi: Chec cu nuci și cafea, rețeta perfectă pentru Paște. Trucul secret care îl face extrem de gustos
Atenţie, însă: băutura de tip cooler trebuie și consumată cu moderație! „Poate avea nişte mici avantaje în faţa sucurilor îndulcite, pentru că berea este totuşi produsă pe cale naturală. Ambele intră la categoria băuturi îndulcite şi în cantităţi mari poate să pună probleme de sănătate. Berea simplă fără alcool în principiu nu are adăugat nimic”, a explicat nitriţionistul Șerban Damian, nutriționist.
Citeşte şi: Ceapa verde, leguma minune pentru organism. La ce ajută, de fapt, acest aliment preferat de români
În pofida unui context economic încă dificil, industria berii a înregistrat o creştere semnificativă a contribuţiilor la bugetul de stat, acestea urcând cu 15% faţă de anul anterior, totalizând 356 milioane de euro. Berea fără alcool, care a înregistrat o creştere de 15% în 2024 faţă de 2023. Pentru prima dată, băutura a depăşit o cotă de piaţă de 6%. În cadrul acestui segment, berea cu arome şi mixurile de bere au înregistrat o creştere de 21% comparativ cu anul anterior.