Giorgio Armani, unul dintre cei mai influenți designeri de modă ai lumii și un nume emblematic al stilului italian, a încetat din viață joi, la vârsta de 91 de ani, în reședința sa. Personalitate discretă, dar extrem de puternică în industria fashion, Armani a lăsat în urmă un adevărat imperiu care îi poartă numele. Potrivit revistei Forbes, averea sa era estimată la 12,1 miliarde de dolari, fiind rezultatul unei cariere de aproape cinci decenii și a extinderii unui brand fondat în 1975. Până la final, designerul a rămas, atât director executiv, cât și unic acționar al grupului Armani.
Te-ar mai putea interesa și: Imperiul pe care îl lasă în urmă Giorgio Armani: planurile de succesiune, pregătite de mulți ani
Sub conducerea sa, afacerea s-a dezvoltat dincolo de podiumurile de modă și magazinele de lux, atingând și alte zone: muzica, sportul și ospitalitatea. Armani era proprietarul clubului de baschet Olimpia Milano, deținea hoteluri de lux în Italia, investiții imobiliare și un iacht impresionant de 60 de metri. Grupul Armani, care reunește brandurile Giorgio Armani, Emporio Armani și A|X Armani Exchange, a raportat în 2024 venituri de 2,3 miliarde de dolari, confirmând stabilitatea și amploarea companiei.
Viața personală a creatorului a rămas mereu învăluită de discreție. Armani nu a avut copii și rareori a vorbit public despre aspecte intime. Totuși, într-un interviu din 2000 pentru Vanity Fair, mărturisea deschis că a avut relații, atât cu femei, cât și cu bărbați.
În ultimii ani, conștient de fragilitatea vârstei, Armani a început să pregătească cu grijă tranziția conducerii. Într-un interviu acordat Financial Times chiar înainte de moartea sa, a vorbit despre planurile de succesiune, dorind ca acestea să fie „naturale” și fără rupturi bruște. A explicat că responsabilitățile vor fi treptat transferate către apropiați și către colaboratorii de încredere, în special Leo Dell’Orco, mâna sa dreaptă de peste patru decenii și responsabil de linia masculină, dar și către membrii familiei sale implicați în companie.
În iunie 2024, pentru prima oară în carieră, Armani a lipsit de la prezentările de modă de la Milano. Ulterior, a transmis un mesaj public prin care a mulțumit fanilor și colaboratorilor pentru sprijin, recunoscând dificultatea de a nu trăi emoția aplauzelor live.
Încă din 2016, designerul a luat măsuri concrete pentru a-și proteja moștenirea, inspirându-se din modelul Rolex. Atunci a instituit un set de statute interne și a creat o fundație specială menită să asigure continuitatea și să păstreze valorile brandului.
Principalii moștenitori și administratori desemnați fac parte din cercul familial apropiat și din echipa managerială de lungă durată: sora sa, Rosanna (care conduce consiliul de administrație), nepoatele Silvana și Roberta, nepotul Andrea și colaboratorul loial Pantaleo „Leo” Dell’Orco. Toți aceștia aveau deja roluri active în companie și erau implicați în procesul decizional, fapt care garantează o tranziție lină.
Te-ar mai putea interesa și: A murit celebrul designer Giorgio Armani. „Regele” modei avea 91 de ani