Echipa de cercetare economică a OpenAI și economistul David Deming de la Harvard au analizat 1,5 milioane de conversații pe baza unei metodologii de protecție a confidențialității, relateaz CNBC.
Rezultatele arată că trei sferturi dintre interacțiuni intră în trei categorii principale:
îndrumare practică (explicații educaționale, sfaturi „cum să”, idei creative)
căutare de informații
scriere
În zona profesională, scrierea a fost cea mai frecventă activitate (40% din mesaje), iar două treimi din cereri vizau editarea, critica sau traducerea textelor existente, nu redactarea de la zero.
Citește și: Un post de televiziune american a fost suspendat de ABC după comentariile despre uciderea lui Charlie Kirk
În ansamblu, jumătate dintre mesaje au fost întrebări, ceea ce arată că utilizatorii percep ChatGPT mai ales ca pe un consilier digital. În schimb, în mediul profesional, 56% dintre mesaje au fost axate pe executarea unor sarcini concrete.
Autorii studiului subliniază că inteligența artificială nu a înlocuit angajații, ci a crescut productivitatea și capacitatea de judecată, mai ales în locurile de muncă bazate pe cunoștințe.
„Încă învățăm cum folosesc oamenii AI în viața reală, dar această tendință ne oferă o imagine despre unde se află valoarea și cum se schimbă ea”, a declarat Aaron Chatterji, economist-șef al OpenAI.
În iulie 2025, 10% din populația adultă globală utiliza ChatGPT, arată studiul. Diferențele de gen s-au redus, iar creșterea a fost de peste patru ori mai rapidă în țările cu venituri mici și medii comparativ cu economiile dezvoltate.
Citește și: Pentru prima dată în istorie sunt mai mulți copii obezi în lume. UNICEF trage alarma