Fondatorul Bolt, Markus Villig, descrie într-un interviu modul în care evoluează mobilitatea urbană în Europa și felul în care România a devenit una dintre cele mai importante piețe ale companiei. El spune că viitorul transportului în orașe depinde de renunțarea treptată la mașina personală și de trecerea la servicii rapide, flexibile și integrate. În viziunea sa, două orașe sunt deja „modelul ideal”: Copenhaga și Amsterdam, locuri în care autoritățile au redus masiv rolul automobilului în trafic, au construit sute de kilometri de piste de biciclete și au reorganizat spațiul public în favoarea pietonilor și transportului alternativ. Alte orașe europene încearcă să recupereze decalajul, dar infrastructura veche și rezistența la schimbare încetinesc procesul, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Cât a plătit un client pentru a ajunge de la București la Târgu Mureș cu Bolt: ”De banii ăia merge maxim la Călărași”
În acest context, Villig consideră că Bolt are un rol important în accelerarea transformării, oferind servicii care reduc nevoia de a deține o mașină. În timp ce Europa de Vest oferă exemple de mobilitate modernă, România impresionează prin ritmul rapid de adopție a serviciilor de ridesharing. Platforma este prezentă puternic în București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara sau Brașov, iar fondatorul companiei spune clar: România se numără printre cele mai performante piețe ale Bolt la nivel global. Aplicația este cea mai descărcată din categoria mobilității, iar atractivitatea pentru șoferi vine din flexibilitate și posibilitatea de a câștiga suplimentar.
Unul dintre argumentele majore prezentate de Villig este nivelul ridicat de siguranță al șoferilor români. El afirmă că aceștia au „una dintre cele mai scăzute rate de incidente din lume”, lucru care contribuie la reputația platformei și la încrederea utilizatorilor. Timpii scurți de sosire, prețurile corecte și calitatea mașinilor sunt alți factori care îi diferențiază pe șoferii români și mențin platforma în topul preferințelor publicului.
România se distinge și prin deschiderea către inovare: legislația s-a adaptat relativ rapid, cererea este ridicată, iar utilizatorii sunt foarte receptivi la transportul alternativ. Din aceste motive, țara a devenit o piață experimentală în care Bolt testează funcționalități și modele de tarifare înainte de implementarea lor în alte state europene.
Te-ar mai putea interesa și: Uber, Bolt și Black Cab, obligați să raporteze lunar activitatea către ANAF