Cercetarea privind inteligența artificială, publicată joi în Financial Times, arată că chatboții devin extrem de persuasivi prin adaptarea mesajelor în funcție de vârstă, gen sau orientarea politică a utilizatorilor și prin prezentarea de argumente pe care le consideră relevant. Rezultatele indică faptul că schimbarea 36% și 42% chiar și după o lună de la interacțiune.
Experții avertizează că această capacitate poate fi exploatată pentru dezinformarea sau manipularea opiniei publice, însă că are și un potențial benefic, deoarece poate contribui la reducerea credințelor în teoria conspirației sau la diminuarea scepticismului față de vaccinuri.
Citește și : Au apărut pe câmpuri iepurii Frankestein, care au tentacule pe față. Virusul care îi face să aibă un aspect macabru
Companii precum OpenAI și Google DeepMind susțin că implementează măsuri de securitate pentru prevenirea abuzului, inclusiv filtre și tehnici de instruire care sunt menite să promoveze comunicarea rațională și să elimine conținutul politic ce poate fi manipulator.
Potrivit studiului, modelele de limbaj avansate, precum GPT-4o și GPT-4.5, au avut o influență semnificativă asupra utilizatorilor, cu schimbări de opinie persistente până la 42% după o lună. Capacitatea de influență a inteligenței artificiale ridică întrebări despre modul de reglementare a acesteia, potrivit sursei citate.