Tip Top a fost înființată în 1993, când frații Basim și Tawfik Bakhaya au deschis prima cofetărie din România. De-a lungul anilor, brandul a devenit unul de referință pe piața locală, extinzându-se la 16 unități în București, Ploiești, Pitești și Alexandria. Pe lângă cofetării, compania deține și două fabrici de producție.
Ultimul deceniu a fost unul de creștere continuă pentru Tip Top. Cel mai mare avans al vânzărilor a fost înregistrat în 2016, cu 43%, în timp ce cel mai mic a fost în 2020, când creșterea a fost de aproximativ 7%, în contextul pandemiei. Cu toate acestea, 2023 s-a dovedit a fi cel mai bun an din punct de vedere financiar pentru companie, contribuind la vânzări totale de peste 1,036 miliarde de lei între 2014 și 2023.
„Business-ul a crescut în ultimii 10 ani, desigur cu efort financiar și uman mare având în vedere contextul economico–financiar, mai ales consecințele pandemiei de Covid-19”, a declarat Basim Bakhaya pentru Profit.ro.
Dacă în 2014 profitul net al companiei era de doar 960.000 de lei, în 2023 acesta a ajuns la 22,6 milioane de lei, marcând o creștere impresionantă de aproape 2.300%. După o scădere de 25% a profitului în 2019, Tip Top și-a revenit rapid și a raportat creșteri anuale constante.
„Industria alimentară reprezintă un segment stabil, astfel că business-ul are potențial de creștere prin creșterea capacității de producție, dar și în contextul în care se va investi în infrastructura țării și se vor aplica politici economico-financiare și fiscale mai favorabile mediului antreprenorial”, a mai spus Basim Bakhaya.
În prezent, compania are peste 500 de angajați, dintre care jumătate sunt muncitori străini. Producția sa nu este destinată doar cofetăriilor proprii, ci și unor mari retaileri precum Lidl, Mega Image, Kaufland, Profi, Auchan, Metro și Carrefour. Produsele Tip Top se vând sub diverse branduri, printre care Cămara Noastră, Gustul Românesc și Chef Select.