O nouă metodă de fraudă bancară, care utilizează tehnici avansate de phishing, vizează tot mai mulți români, punând în pericol economiile acestora. Escrocii, tot mai sofisticați, reușesc să păcălească victimele folosind limbaj tehnic, documente bine elaborate și scenarii credibile, chiar și pentru persoanele mai atente.
Recent, a fost raportat un caz în care o femeie a fost contactată telefonic de persoane care se prezentau ca reprezentanți ai Unicredit Brăila și care i-au spus că ar fi contractat un credit de 50.000 de lei. După ce aceasta a negat, a fost informată că cineva i-a furat identitatea și că trebuie să depună o plângere la poliție, potrivit capital.ro.
Te-ar mai putea interesa și: O nouă metodă de escrocherie te poate lăsa fără bani în cont. Nu răspunde dacă ești sunat de un număr care conține aceste trei cifre
foto: escrocherie
Ulterior, a fost contactată de o persoană care pretindea că este de la Inspectoratul de Poliție București-Ilfov, care i-a recomandat să își blocheze capacitatea de creditare pentru a preveni noi împrumuturi false. În cele din urmă, escrocii au pretins că sunt de la Banca Națională a României (BNR) și i-au cerut să transfere bani într-un cont „special” pentru a-i proteja de fraudă. Detaliile pe care le-au furnizat erau incredibil de convingătoare: numere de telefon autentice, legitimații trimise prin WhatsApp și un acord de confidențialitate bine redactat.
Cu toate acestea, victima a sesizat înșelătoria și a raportat tentativa autorităților. Comentariile internautei și ale altor utilizatori pe rețelele sociale spun că BNR nu oferă conturi pentru persoane fizice și nu contactează direct cetățenii pentru astfel de probleme. De asemenea, multe dintre victimele fraudaților observă că semnul unei înșelătorii este un număr mare de apeluri din partea mai multor entități care „își fac griji” pentru o problemă inexistentă.
Pentru a se proteja, utilizatorii sunt sfătuiți să nu ofere niciodată date personale prin telefon, să nu efectueze transferuri bancare la cererea unor apeluri necunoscute, să verifice informațiile direct cu instituțiile bancare sau autoritățile, să fie sceptici față de apelurile și mesajele alarmiste care cer acțiuni imediate și, mai ales, să raporteze orice tentativă de fraudă autorităților competente.
Te-ar mai putea interesa și: E scandalos! Escrocherie cu taloane de pensii false în valoare de 10 milioane de lei demascata in transportul public din Iași