Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță, pregătește introducerea unei noi categorii tarifare pentru parcările publice, „zona roșie”, care va aduce costuri mai mari pentru șoferi și va funcționa după un sistem diferențiat pe intervale orare. În prezent, parcările din sector sunt împărțite în două zone, verde și galbenă, însă noua măsură ar adăuga o treaptă superioară de tarifare, cu scopul declarat de a fluidiza traficul în zonele centrale și aglomerate, de a spori disciplina în utilizarea domeniului public și de a echilibra accesul la locuri de parcare între rezidenți și vizitatori.
Te-ar mai putea interesa și: Un șofer de tir stă beat de o săptămână, blocat într-o parcare de camioane. Polițiștii i-au luat actele și așteaptă să se trezească
Potrivit proiectului de hotărâre aflat în dezbatere publică până în septembrie, tariful în „zona roșie” ar urma să fie de 4 lei pe oră între orele 8:00 și 20:00, același preț practicat în prezent în „zona galbenă”, însă noaptea, între 20:00 și 8:00, costul ar scădea la 1 leu pe oră. Această reducere pe timp de noapte ar fi însă singura facilitate pentru șoferii care au achitat deja taxa specială de dezvoltare de 540 de lei, o taxă unică în București, percepută celor care dețin un autoturism, dar nu au loc de parcare rezidențial. Chiar și aceștia ar trebui să plătească tariful integral în timpul zilei dacă parchează în zona roșie.
Primăria nu a precizat încă exact unde vor fi amplasate aceste zone roșii, dar documentul justificativ menționează obiective precum degrevarea zonelor centrale de blocaje, creșterea disciplinei în utilizarea parcărilor și obținerea unor venituri suplimentare la bugetul local.
Te-ar mai putea interesa și: Codul Rutier 2025 lovește. Amenzi usturătoare pentru parcarea pe trotuar, chiar și în fața casei