În ultima perioadă, o reducere semnificativă aplicată de retailerul Kaufland a generat reacții puternice din partea Asociației pentru Protecția Consumatorilor (APC), fiind vorba despre un plic de maioneză de 50 de grame, marca Olympia, care a fost redus cu 89%, ajungând la un preț de doar 0,22 lei, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Vouchere GRATIS la Kaufland de Paște. Cum le poți obține
APC a spus că o astfel de reducere extremă evidențiază dezechilibrul dintre prețul de achiziție și cel final al produsului, sugerând că adaosurile comerciale aplicate de retailerii mari ar putea fi exagerate, mai ales în cazul produselor locale. Deși oferta este avantajoasă pentru consumatori, în spatele acestei reduceri substanțiale se află presiunea financiară asupra producătorilor autohtoni, care sunt obligați să accepte termeni comerciali dificili pentru a-și păstra produsele pe rafturile magazinelor. Acest lucru poate conduce la diminuarea marjelor lor de profit și la o competiție neloială în fața gigantilor din retail.
În replică, Kaufland a explicat că această reducere a fost aplicată în cadrul unei campanii destinate să prevină risipa alimentară, cu plicul de maioneză fiind aproape de data expirării. Retailerul german a menționat că reducerile de acest tip fac parte dintr-un plan pe termen lung de reducere a risipei alimentare, având ca obiectiv reducerea acestui fenomen cu 50% până în anul 2030. De asemenea, Kaufland a spus că, în astfel de cazuri, prețurile finale pot ajunge chiar și la 0,01 lei, într-un efort de a sprijini consumatorii prin prețuri mai mici și de a preveni pierderile de produse alimentare.
Asociația susține inițiativele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care lucrează la un proiect ce vizează informarea clară a consumatorilor cu privire la adaosurile comerciale aplicate produselor. Conform acestui proiect, retailerii vor fi obligați să afișeze, pe etichetele produselor sau în alte moduri vizibile, diferența dintre prețul de achiziție și cel final al produselor vândute, pentru a oferi consumatorilor informații clare despre marjele comerciale și a proteja interesele acestora.
Te-ar mai putea interesa și: Auchan înfruntă giganții Lidl, Kaufland, Carrefour și Penny și câștigă teren în lupta pentru supremație