- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Taxele pe poluare care au crescut și cu 1.000 € pe cursă, o nouă lovitură pentru tiriștii români de pe „comunitate”. Andi Iancu (Agil Trans): Transportul a devenit un sport extrem

03 Jun, 18:07 • Adrian Popovici
După cum explică Andi Iancu, manager general Agil Trans, transportatorii români au de suferit din cauza taxelor pe poluare pe care statele din vestul Europei le impun în cazul camioanelor Euro 5.
Taxele pe poluare care au crescut și cu 1.000 € pe cursă, o nouă lovitură pentru tiriștii români de pe „comunitate”. Andi Iancu (Agil Trans): Transportul a devenit un sport extrem

Andi Iancu, managerul general al Agil Trans, una dintre cele mai mari firme de transport din România, a vorbit la un podcast recent despre motivele care i-au scos pe transportatori în stradă la începutul acestui an, dar și despre situația românilor și flotelor de transport care și-au redirecționat activitatea către spațiul Uniunii Europene.

Chiar dacă o parte din revendicările transportatorilor care au ieșit în stradă la început de an au fost rezolvate, după cum arată Andi Iancu, cei care își desfășoară activitatea în Uniunea Europeană, „pe comunitate”, se află în situația în care normele de poluare impuse de către unele țări precum Germania îi afectează disproporționat.

După cum arată TIR Magazin, în cazul transportatorilor cu camioanele Euro 5 și Euro 6, de exemplu, „LKW Maut”, taxa de drum în Germania, va crește de la 1 decembrie 2023 cu între 35,71% și 83,16%. În acest context, estimează Andi Iancu, mulți dintre tiriștii români, adesea cu camioane Euro 5, ajuns să plătească și cu 1.000 de euro în plus la fiecare cursă.

„Acum sunt probleme mari de tot cu taxele pentru cei care fac extern. După cum știi bine un tir Euro 5 are niște taxe are niște taxe acceptabile. Acum, pe dorința aceasta de a elimina poluarea, momentul în care tu vrei să mai faci transport pe comunitate cu Euro 5 ai niște taxe care cresc cu o mie de euro, adică te descurajează”, explică Andi Iancu, managerul general al Agil Trans.

Te-ar putea interesa și: Interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane ar putea fi blocată din nou! Guvernul nu este de acord cu noile standarde de CO2

Andi Iancu: Transportul a devenit un sport extrem

Andi Iancua explicat și modul disproporționat în care transportatorii din țara noastră sunt afectați de către creșterea taxelor pe poluare din țări ca Germania. El a ținut să sublinieze că autoritățile din aceste state nu interzic expres folosirea tirurilor, dar că se folosesc de creșterea dărilor pentru a forța mâna firmelor din acest domeniu.

„Nu că nu poți să ai (n.r Euro 5), ei te lasă, ei spun: domnule, nu își pun mâna în beregată, dar vezi că plătești la cursă față de ăla cu Euro 6 și 1.000 de euro! Și atunci nu îți mai cumperi singur”, explică Andi Iancu.

Odată cu aceste reglementări, cel mai mult par a avea de suferit transportatorii români care s-au mutat cu totul sau doar operează în afara țării și care, în multe cazuri au flote de camioane Euro 5. Costurile în creștere cu aceste camioane ajungând să transforme transporturile într-un „sport extrem” după cum explică Andi Iancu.

Andi Iancu, manager Agil Trans
Andi Iancu, manager Agil Trans

„Problema este alta, foarte multe mașini românești, foarte multe flote s-au dus în afară și muncesc pe comunitate. (…) . Nevoia de a face transport nu are cum să cadă, că nu ai cum, e sângele (n.r. economiei). Oamenii și-au luat mașinile pentru că aici, pe partea de România, sunt alte prețuri, iar costurile și cheltuielile foarte mari.

Atunci oamenii și-au făcut niște calcule și și-au mutat, mai ales cei din vestul țării, s-au dus cu flotele în afară. Unii rămân acolo și-ș fac (n.r. firme), alții aleg varianta vestul țării-Occident. Românii nu s-au dus cu cele mai bune mașini, acum le au, că nu au de ales. Atunci când îți bagă taxele astea, te obligă să ai Euro 6”, explică Andi Iancu.

În plus, arată Andi Iancu, deciziile autorităților din Vestul Europei legate de normele de poluare pe care trebuie să le respecte camioanele creează un alt set de probleme, mai exact cele legate de ce se întâmplă cu tirurile Euro 5 care nu mai pot fi folosite pe drumurile din afară.

„Apare altă întrebare, ăștia care au mașinile, ce fac cu cele vechi? Vin înapoi în România! Dacă vin înapoi în România începe un alt malaxor și tot așa. Uite cum se face că a face transport a devenit deja sport extrem!”, a concluzionat acesta.

Citește și: UE, reguli și mai stricte pentru camioane. Emisiile acestor vehicule trebuie să scadă cu 90% până în 2040

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România