În 2026, călătoria feroviară între Paris și München va fi transformată odată cu lansarea unui nou serviciu direct de mare viteză, rezultat al colaborării dintre operatorii feroviari francezi (SNCF) și germani (Deutsche Bahn). Proiectul vizează crearea unei alternative rapide și sustenabile la transportul aerian, reducând semnificativ timpul de călătorie și amprenta de carbon asociată deplasărilor pe distanțe medii în Europa.
Te-ar mai putea interesa și: Guvernul pregătește o nouă „Ordonanță trenuleț”, care să limiteze cheltuielile publice
Noul tren va crește frecvența conexiunilor directe între cele două capitale europene, ajungând la cinci trenuri zilnice, care vor combina serviciile TGV franceze cu trenurile ICE germane. Această inițiativă se înscrie în strategia europeană de consolidare a legăturilor feroviare internaționale și de promovare a transportului pe calea ferată în locul zborurilor interne sau pe distanțe medii, ca măsură ecologică și eficientă.
Distanța dintre Paris și München este de aproximativ 842 km, iar majoritatea trenurilor actuale necesită schimburi în orașe germane precum Stuttgart sau Mannheim, ceea ce face călătoria mai lungă și mai puțin convenabilă. În prezent, durata medie a călătoriei cu trenul între cele două orașe este de șase până la șapte ore. Noul serviciu direct de mare viteză va reduce timpul de călătorie la 4 ore și 40 de minute, economisind astfel peste două ore comparativ cu serviciile existente.
Modernizarea infrastructurii, inclusiv deschiderea unei noi gări în Stuttgart, este un element esențial care face posibil acest proiect. Experiența pozitivă a rutei Paris-Berlin, lansată și îmbunătățită anul trecut, a inspirat extinderea serviciului și spre München, unul dintre cele mai atractive orașe bavareze pentru turiști și călătorii de afaceri.
În ceea ce privește confortul, trenurile TGV și ICE vor oferi servicii moderne de mare viteză, cu facilități pentru pasageri europeni, atât pentru turiști, cât și pentru călătorii de afaceri. Această combinație de rapiditate, frecvență și confort este gândită să crească atractivitatea călătoriei feroviare în comparație cu transportul aerian.
Prețurile pentru noul serviciu nu au fost încă oficial comunicate de SNCF sau Deutsche Bahn. Totuși, tarifele biletelor existente oferă o indicație a costurilor viitoare: rezervările anticipate pe rute similare costă în jur de 15,88 lire sterline, iar biletele cumpărate în ultimul moment ajung până la 122 lire sterline. Serviciile nocturne actuale oferă bilete începând de la 29,90 euro, iar noul serviciu de mare viteză se preconizează că va menține prețuri competitive pentru a atrage călătorii.