- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Actiunile Casa de Bucovina ar putea intra la Bursa de saptamana viitoare

09 Apr, 15:11 • Redactia DailyBusiness
Titlurile Casa de Bucovina - Club de Munte (BCM) ar putea fi tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) incepand de saptamana viitoare, potrivit unor surse din piata.
Actiunile Casa de Bucovina ar putea intra la Bursa de saptamana viitoare

Consiliul Bursei a aprobat in sedinta din 8 aprilie admiterea la tranzactionare a actiunilor Casa de Bucovina – Club de Munte (BCM), care se vor tranzactiona la categoria a doua a BVB.

Casa de Bucovina a derulat, in perioada 4 decembrie 2007 – 17 ianuarie 2008, o oferta publica initiala (IPO) in vederea admiterii la tranzactionare a actiunilor pe piata reglementata a BVB.

Oferta Casa de Bucovina a cuprins 45,5 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei si un pret de vanzare de 0,20 lei, valoarea totala fiind de 9,1 milioane lei.

IPO-ul s-a incheiat cu un grad de suprasubscriere de 42%, ceea ce a condus la un coeficient de alocare de 70%. Investitorii au primit astfel 7 actiuni ale societatii turistice, pentru 10 subscrise, iar contravaloarea actiunilor subscrise si nealocate a fost returnata.

Capitalul social al Casei de Bucovina a urcat astfel la 16,73 milioane lei, fiind divizat in 167,34 milioane actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei.

SIF Transilvania (SIF 3) a intrat in actionariatul companiei dupa ce i-au fost alocate circa 6,41 milioane actiuni nou emise in cadrul ofertei publice initiale, pentru suma de 1,28 milioane lei.

Inaintea ofertei, actionarul majoritar al companiei era SIF Muntenia (SIF4), care controla 85,49% din actiuni, in vreme ce Consiliul Local Gura Humorului detinea 11,06% din capitalul social. Printre actionari mai figura World Trade Center Management Romania, cu 0,645%, si Cominco SA, cu 1,92%.

Strategia de dezvoltare a Casei de Bucovina – Club de Munte pe perioada 2007-2009 prevede consolidarea pozitiei societatii pe piata hoteliera de 3-4 stele din Bucovina si diversificarea ofertei turistice prin lansarea unui „Han Turistic”, destinat clientelei itinerante si corporative.