- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Integrarea Flanco a dus Flamingo la pierderi de 15,5 milioane de euro pe anul trecut

15 Mar, 18:40 • Redactia DailyBusiness
Flamingo International a inregistrat pierderi de 15,5 milioane de euro in 2006, in urma unor venituri totale de 153,3 milioane de euro, si estimeaza un profit de 400.000 de euro pentru anul in curs, au anuntat oficialii companiei.
Integrarea Flanco a dus Flamingo la pierderi de 15,5 milioane de euro pe anul trecut

Pierderile inregistrate au inclus costurile operationale de integrare a retelei de magazine Flanco in structura Flamingo (9,6 milioane de euro). Veniturile din vanzari au scazut cu 3,4 milioane euro, au spus reprezentantii Flamingo.

Din totalul vanzarilor inregistrate in 2006, segmentul de IT&C a reprezentat 25%, cel de electrice 35%, iar cel de electrocasnice 40%.

Conducerea companiei estimeaza venituri de 172 mil. euro pentru anul in curs si o crestere a profitului de pana la 10 milioane de euro in 2010.

Flamingo International opereaza prin brandurile Flanco, Flanco World si Flamingo Computers. Compania a obtinut anul trecut o cota de 18% din piata retail (IT&C, electrice si electronice) din Romania. Grupul detine al doilea loc in aceasta piata, dupa Altex, care detine o cota de 26%.

Oficialii companiei au apreciat ca Flamingo Computers s-a clasat anul trecut, pentru al patrulea an consecutiv, pe primul loc in piata de IT&C din Romania, cu o cota de 12,2%.

Singurul retailer IT&C listat la BVB, Flamingo International, a evaluat piata de retail pe care activeaza in Romania la o valoare cuprinsa intre 850 si 900 de milioane de euro pentru anul 2006, in scadere cu 15-20% fata de anul 2005.

Grupul estimeaza un ritm de crestere al vanzarilor de 28% in 2007 si 30% in 2008.

Conducerea companiei a hotarat, anul trecut, inchiderea a 47 de magazine neprofitabile si reducerea personalului de la 2.000 la 1.200 de angajati, in februarie 2007. De asemenea, structura manageriala a fost redusa de la 350 la 120 de persoane.

„Ne propunem sa crestem suprafata de vanzare de la 45.000 mp in 2006, la 59.000 in 2007 si la 75.000 in 2008”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo.

Jiri Rizek a apreciat ca intrarea pe piata romaneasca a unui jucator important european se va petrece abia peste cativa ani, tinand cont ca pietele din Cehia sau Ungaria, tari cu populatie de doua ori mai mica decat Romania, depasesc valoarea de 1 miliard de euro.

In prezent, Flamingo detine un numar de 157 de magazine, suprafata de vanzare de 45.000 metri patrati fiind impartita intre Flanco World (28%), Flamingo Computers (17%) si Flanco (50%).