Compania susține că a „simplificat procesul de achiziții dedicat exclusiv producătorilor locali și regionali, pentru a sprijini accesul acestora pe rafturile magazinelor” Kaufland.
Lanțul de comerț a creat structuri cu achizitori dedicați sortimentului local și regional, care vor lucra direct cu furnizorii și îi vor sprijini în procesul de listare, „de la cantități, ambalare și până la certificări sau standarde de calitate”.
Sortimentul va fi împărțit în două macrocategorii, fiecare achizitor urmând să gestioneze câte un segment, în strânsă colaborare cu achizitorii de categorii deja existente.
Kaufland îi invită pe producătorii locali interesați de colaborare să trimită oferta de produse folosind adresa de email [email protected].
În mod uzual pentru listarea producătorilor în magazinele Kaufland este importantă respectarea următorilor pași:
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/09/Anunt_Producator-Local_A4_Kaufland.jpg)
„Am decis să alocăm achizitori dedicați acestui proiect pentru că ne dorim să fim un real sprijin pentru furnizorii mai mici, care poate nu sunt încă pregătiți să livreze în formatul de retail mare. Simplificarea procesului de contractare și ghidarea pas cu pas le oferă șansa de a-și face produsele cunoscute clienților noștri. Obiectivul nostru este să avem furnizori reprezentativi în fiecare oraș, pentru că știm cât de important este pentru clienți să regăsească în magazinele noastre produsele familiare din comunitatea lor,” a declarat Oana Lungu, Director Executiv Achiziții Kaufland România și Republica Moldova.
Ce salariu are un șef de raion la Kaufland. Retailerul face angajări
Exemple de produse românești: de la panificație și prăjituri până la lactate, mezeluri și vinuri
Prin această inițiativă, Kaufland afirmă că își propune să extindă gama de produse locale disponibile pe rafturi, de la panificație și prăjituri proaspete, până la lactate, mezeluri, vinuri, legume și fructe de la mici fermieri.
Furnizorii români se vor putea lista într-unul sau în mai multe magazine, „în funcție de notorietatea și capacitatea lor de producție”, iar apoi, în timp, vor putea „să crească organic și să devină furnizori naționali”, precizează Kaufland.
Lanțul de magazine susține că în anul 2024 a adus produse de peste 2,93 miliarde de euro de la furnizorii locali, reprezentând peste 80% din totalul cheltuielilor Kaufland România cu furnizorii.
Astfel, „65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România”, afirmă compania.
Kaufland România are un portofoliu de peste 19.500 de articole. Peste 85% dintre alimentele comercializate sunt de origine românească, potrivit firmei. Kaufland raportează 15,6 miliarde de lei investiți în România și peste 6,3 miliarde de lei virați la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite, doar în ultimii 10 ani.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări și peste 157.000 de angajați.
În România este prezent de 20 de ani și a ajuns la o rețea de peste 190 de magazine pe piața de aici.
”Preţurile la raft ale alimentelor de bază, cu excepţia fructelor şi legumelor sezoniere, au crescut, în medie, cu 1,53%, sub pragul asociat majorării TVA, în luna august faţă de iunie, potrivit unei analize realizate de Consiliul Concurenţei pe baza datelor furnizate de şase mari reţele comerciale”, anunţă Consiliul Concurenţei.
>Produsele non-sezoniere care au înregistrat creşteri ale preţurilor mai mari decât majorarea TVA sunt următoarele: carne tocată (+4,93%), drojdie (+3,11%), iaurt (+2,75%), pâine (+2,78%), cozonac (+18,40%), ouă (+1,85%), smântână (+4,35%), zahăr (+5,45%) şi unt (+4,03%).
timp, scăderi ale preţului la raft au fost observate pentru următoarele categorii de bunuri: pulpă de porc cu os (-2,52%), pulpă de porc fără os (-2,03%), spată de porc (-2,19%), margarină (-3,77%), usturoi (-3,51%), făină (-1,9%), fasole (-0,69%), bulion (-0,14%) şi orez (-0,09%).
Bunurile sezoniere (legume şi fructe) au înregistrat evoluţii mai pronunţate, după cum era de aşteptat. Astfel, preţurile au scăzut pentru prune (-61,34%), pepene (-46,17%), struguri (-41,38%), ardei Bianca (-31,92%), ardei Kapia (-22.01%), cartofi (-30,75%), ceapă (-32,74%), dar au crescut la castraveţi (22,03%), mere Golden (21,98%) şi mere roşii (22,25%).
„Aşa cum era de aşteptat, preţurile produselor sezoniere au scăzut. În ceea ce priveşte preţurile celorlalte alimente din coşul zilnic de consum, am observat creşteri sub cele care rezultă din modificarea TVA, ceea ce înseamnă că marii retaileri şi furnizorii lor au absorbit o parte din majorări, în luna august. Acest lucru arată că piaţa şi concurenţa funcţionează, întrucât companiile se luptă să îşi păstreze clienţii, cu preţuri atractive. De altfel, preţurile alimentelor au crescut mai puţin decât preţurile produselor nealimentare sau serviciilor”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Însă, per total, preţurile alimentelor din coşul de consum, care include atât produsele sezoniere, cât şi non-sezoniere au scăzut, în medie, cu 4,18%, în luna august faţă de iunie, în special datorită fructelor şi legumelor de vară, al căror preţ a scăzut semnificativ.
„Noi vom monitoriza în continuare preţurile alimentelor de bază, care sunt influenţate, pe lângă creşterea TVA, şi de alţi factori cum sunt preţurile carburanţilor şi energiei electrice. Dincolo de acest vârf al inflaţiei, creşterea preţurilor în România este rezultatul deficitului bugetar mare, iar pentru a asigura stabilitatea preţurilor trebuie să respectăm calendarul reducerii acestuia”, a adăugat preşedintele autorităţii de concurenţă.
Analiza a fost realizată pe baza datelor transmise de principalii şase retaileri: Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi şi Selgros şi include bunurile alimentare de bază aflate sub incidenţa Ordonanţelor de Urgenţă ale Guvernului de plafonare a adaosurilor comerciale (OUG 67/2023, OUG 89/2023 si OUG 5/2024). Acestea stabilesc măsuri temporare de combatere a creşterii excesive a preţurilor la 46 de grupe de alimente de bază şi sunt valabile până la data de 30 septembrie 2025.