- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

28 Oct, 17:17 • Mălureanu Rebecca
Dupa 87 de ani de funcționare, renumitul producător auto Wolkswagen, intenționează să își închidă cel puțin 3 fabrici din Germania, concediind zeci de mii de angajați. Hotărârea vine în urma unor provocări economice și al unei scăderi a cererii pe piață, cu impact puternic în industria auto europeană.
Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

Pentru prima dată în istoria sa, după aproape 9 decenii de funcționare, gigantul auto Wolkwagen intenționează să-și închidă 3 fabrici din Germania, a anunțat luni consiliul companiei, potrivit Politico.

Zeci de mii de angajați vor fi afectați de această decizie

Volkswagen îți planifică închiderea a cel puțin trei fabrici de pe teritoriul Germaniei și reducerea producției în toate fabricile care au mai rămas, le-a transmis președintele consiliului, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar cauza pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamentele întregi pot fi închise sau mutate în străinătate.

Volkswagen a invalidat, cu o lună în urmă, un acord din 1994 ce prevedea protecția angajaților de disponibilizări până în 2029. Disponibilizările ar putea începe în a doua jumătate a anului 2025.

Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați
Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați

Te-ar mai putea interesa și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

În China, vânzările reduse cu aproape 20% în prima jumătate a anului 2024, Volkswagen, intrat puternic pe piața chineză, are deci puține opțiuni pentru a contrabalansa deficiențele.

Închiderile istorice ale fabricilor Volkswagen au loc pe măsură ce produsul intern brut al Germaniei este programat să scadă pentru al doilea an la rând.

Numai în Wolfsburg, un oraș de 120.000 de locuitori, un număr ce depășește 60.000 de oameni muncesc pentru fabrica Volkswagen.

Problemele de natură economică tot mai mari ale țării vor deveni probabil o dezavantaj primordial înaintea alegerilor federale programate în mai puțin de un an.

Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru o întâlnire cu șefii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania pentru a aranja un plan pentru normalizarea economică a țării.

Istoria Wolkswagen

Totul a început din dorința lui Hitler de a face automobilul disponibil maselor, pe când în acea vreme  mașina reprezenta încă un lux al clasei mijlocii. Un designer din Stuttgart pe nume Ferdinand Porsche a a adus viață ideilor vagi ale lui Hitler, printr-un vehicul care a ajuns să fie cunoscut drept „mașina poporului”. Acesta a fost începutul faimosului Beetle.

O fabrică imensă a fost construită la Fallersleben, inspirată după uzina Ford din Rouge River, cu muncitori italieni aduși printr-un acord cu regimul lui Mussolini. Pentru a permite germanilor să-și achiziționeze un Beetle, guvernul a creat un program de economisire subvenționat, însă o dată cu izbucnirea războiului în 1939, economiile cetățenilor au fost restituite către industria de război.

Naziștii au adus forță de muncă străină: prizonieri de război și tineri din teritoriile ocupate, ajungând ca 70% dintre muncitorii Volkswagen să fie străini, adesea tratați îngrozitor și cazați în condiții deplorabile.

În urma războiului, Ferdinand Porsche și Anton Piech au fost reținuți de francezi pentru legături naziste, dar eliberați fără acuzații. În 1945, britanicii au preluat fabrica, însă producătorii englezi au respins ideea preluării. Ford a refuzat și el propunerea, considerând Beetle-ul neatractiv. În 1948, statul german a preluat uzina, încredințând-o lui Heinrich Nordhoff, fost șef la Opel.

Din anul 1948, Volkswagen a devenit un simbol, dar și o parte economică importantă a statului german. Primele mașini au fost vândute în SUA în 1949, dar adevăratul succes vine din 1950. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut vertiginos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

Ai mai putea citi și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România