- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

28 Oct, 17:17 • Mălureanu Rebecca
Dupa 87 de ani de funcționare, renumitul producător auto Wolkswagen, intenționează să își închidă cel puțin 3 fabrici din Germania, concediind zeci de mii de angajați. Hotărârea vine în urma unor provocări economice și al unei scăderi a cererii pe piață, cu impact puternic în industria auto europeană.
Un gigant auto își închide 3 fabrici din Germania după 87 de ani, afectând zeci de mii de angajați

Pentru prima dată în istoria sa, după aproape 9 decenii de funcționare, gigantul auto Wolkwagen intenționează să-și închidă 3 fabrici din Germania, a anunțat luni consiliul companiei, potrivit Politico.

Zeci de mii de angajați vor fi afectați de această decizie

Volkswagen îți planifică închiderea a cel puțin trei fabrici de pe teritoriul Germaniei și reducerea producției în toate fabricile care au mai rămas, le-a transmis președintele consiliului, Daniela Cavallo, angajaților din Wolfsburg. Închiderile ar cauza pierderea a zeci de mii de locuri de muncă. Departamentele întregi pot fi închise sau mutate în străinătate.

Volkswagen a invalidat, cu o lună în urmă, un acord din 1994 ce prevedea protecția angajaților de disponibilizări până în 2029. Disponibilizările ar putea începe în a doua jumătate a anului 2025.

Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați
Închiderea fabricilor Wolkswagen din Germania are efecte negative pentru zeci de mii de angajați

Te-ar mai putea interesa și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

În China, vânzările reduse cu aproape 20% în prima jumătate a anului 2024, Volkswagen, intrat puternic pe piața chineză, are deci puține opțiuni pentru a contrabalansa deficiențele.

Închiderile istorice ale fabricilor Volkswagen au loc pe măsură ce produsul intern brut al Germaniei este programat să scadă pentru al doilea an la rând.

Numai în Wolfsburg, un oraș de 120.000 de locuitori, un număr ce depășește 60.000 de oameni muncesc pentru fabrica Volkswagen.

Problemele de natură economică tot mai mari ale țării vor deveni probabil o dezavantaj primordial înaintea alegerilor federale programate în mai puțin de un an.

Cancelarul german Olaf Scholz se pregătește pentru o întâlnire cu șefii sindicatelor și șefii unora dintre cele mai mari companii din Germania pentru a aranja un plan pentru normalizarea economică a țării.

Istoria Wolkswagen

Totul a început din dorința lui Hitler de a face automobilul disponibil maselor, pe când în acea vreme  mașina reprezenta încă un lux al clasei mijlocii. Un designer din Stuttgart pe nume Ferdinand Porsche a a adus viață ideilor vagi ale lui Hitler, printr-un vehicul care a ajuns să fie cunoscut drept „mașina poporului”. Acesta a fost începutul faimosului Beetle.

O fabrică imensă a fost construită la Fallersleben, inspirată după uzina Ford din Rouge River, cu muncitori italieni aduși printr-un acord cu regimul lui Mussolini. Pentru a permite germanilor să-și achiziționeze un Beetle, guvernul a creat un program de economisire subvenționat, însă o dată cu izbucnirea războiului în 1939, economiile cetățenilor au fost restituite către industria de război.

Naziștii au adus forță de muncă străină: prizonieri de război și tineri din teritoriile ocupate, ajungând ca 70% dintre muncitorii Volkswagen să fie străini, adesea tratați îngrozitor și cazați în condiții deplorabile.

În urma războiului, Ferdinand Porsche și Anton Piech au fost reținuți de francezi pentru legături naziste, dar eliberați fără acuzații. În 1945, britanicii au preluat fabrica, însă producătorii englezi au respins ideea preluării. Ford a refuzat și el propunerea, considerând Beetle-ul neatractiv. În 1948, statul german a preluat uzina, încredințând-o lui Heinrich Nordhoff, fost șef la Opel.

Din anul 1948, Volkswagen a devenit un simbol, dar și o parte economică importantă a statului german. Primele mașini au fost vândute în SUA în 1949, dar adevăratul succes vine din 1950. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut vertiginos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

Ai mai putea citi și: Câți bani costă drumul de legătură între Autostrada A0 București Nord și Aeroportul Otopeni. Ministerul Transporturilor a aprobat bugetul

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR