Magistrala 5, care va uni Drumul Taberei de cartierul Panteliom va face legatura intre doua locatii, Drumul Taberei-Universitate, respectiv Universitate – Pantelimon. Potrivit estimarilor Metrorex, aceasta linie va deservi o populatie de circa 300.000 locuitori, informeaza NewsIn.
Linia Drumul Taberei – Universitate va masura 9 km, cu 13 statii, si va face legatura intre zona de vest si centrul orasului. Vor exista statii de metrou in zona cartierului Drumul Taberei, Razoare, Eroilor si a bulevardelor Mihail Kogalniceanu si Regina Elisabeta.
Linia va avea statii de corespondenta cu magistrala 1, Dristor 2 -Pantelimon, la statia Eroilor si cu magistrala 2, Pipera – Depou IMGB, la statia Universitate.
Lucrarile se vor derula pe o durata de 7 ani, valoarea investitiei fiind de 570 milioane euro, potrivit reprezentantilor Metrorex, in cursul acestui an urmand sa fie semnat un acord pentru un imprumut de la Banca Europeana de Investitii.
Finantarea va acoperi achizitia a 21 de trenuri, astfel incat intervalul de circulatie sa fie de 3-4 minute, au declarat reprezentantii Metrorex, pentru NewsIn.
Linia Universitate – Pantelimon va avea 8 km, cu 13 statii, si va face legatura intre centrul Bucurestiului si zona de est pe traseul bulevardelor Carol, Pache Protopopescu, soseaua Iancului si Pantelimon.
„Studiul de fezabilitate elaborat pentru aceasta etapa este in curs de aprobare. Valoarea investitiei este de 828 milioane euro, valoare care include si 15 trenuri de metrou. Termenul de executie a lucrarii este de cinci ani de la obtinerea finantarii”, au informat reprezetantii Metrorex.
Pentru tronsonul Piata Victoria – Baneasa – Otopeni (Magistrala 6), investitia se ridica la 1 miliard euro. Proiectul prevede constructia unei linii de metrou de 15,8 km, cu 19 statii, precum si achizitia a 13 metrouri.
Termenul de executie este de 7 ani de la obtinerea finantarii, proiectul fiind promovat de Primaria Capitalei, care a realizat si studiul de fezabilitate.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat, la inceputul anului, ca extinderea liniei de metrou pana la aeroportul Otopeni va fi responsabilitatea Primariei Capitalei, iar suma pe care o va imprumuta statul roman pentru acest proiect, de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala, este de 700 milioane de dolari.
Peste 500.000 de bucuresteni circula in fiecare zi cu metroul. Numarul calatorilor transportati cu metroul in perioada 2003-2006 a urcat cu peste 10% anual, iar in primele patru luni ale acestui an, numarul calatorilor a fost mai mare cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor.
In 2003, au fost transportati aproximativ 105 milioane de calatori, in 2006 numarul acestora a crescut la 141,8 milioane, in timp ce in primele patru luni ale anului 2007 au fost aproximativ 52,6 milioane de calatori.