„Comenzile deja au explodat dupa anuntarea reducerilor. In august, cresterile zilnice sunt undeva pe la 20-30 de procente. August ne va aduce garantat recuperarea dorita, in conditiile actuale de pret si calitate”, a spus Barbut.
El este de parere ca a revenit cererea in piata, dupa ce compania si-a crescut vanzarile in iulie cu 6%, fata de aceeasi perioada din 2008.
Un alt catalizator pentru cresterea vanzarilor, pe langa reducerea preturilor, este reprezentat de licitatiile aprobate prin programul guvernului de anvelopare a blocurilor, de 1,385 mld. lei (330 mil euro), potrivit lui Marcel Barbut.
El a mentionat ca Adeplast a redus recent pretul de plecare catre distribuitori la adezivul de polistriren Polistirol Premium cu 67%, de la 20 lei pana la 12 lei sacul, fara a umbla la reteta, calitatea si cantitatea ramanand identice.
Alte produse pe care Adeplast a decis sa le vanda la cel mai mic pret din piata sunt adezivul pentru interior faianta-gresie, AF-I, cu un pret de plecare catre distribuitori de 7-7,5 lei pentru un sac de 25 kg si sapa autonivelanta, cu un pret de 20 lei pentru un sac.
Barbut priveste micsorarea marjei de profit, prin aplicarea acestor reduceri, ca pe o investitie in marketing.
„La adezivul de polistiren, conform statisticilor, piata a crescut, iar noi avem, strict pe acest produs, o contractie de 24%. Deci, 15 % ne-au fost luate de concurenta prin preturi”, a mai spus Barbut.
Adeplast este prezenta pe piata locala de 15 ani, si an de an a crescut cu procente curpinse intre 15 si 30%. In prima parte a acestui an a consemnat o contractie de 9%.
Proprietarul companiei a subliniat ca Adeplast nu vinde en detail la poarta fabricii, ci prin distribuitori, prin key accounts, iar sistemul de siloz mobil merge direct catre companiile de constructii sau la echipele de tencuitori intorsi in tara.
Pe piata locala de mortare, Adeplast concureaza cu companii ca Henkel, Baumix, Ital-Kol si Duraziv.