„Desi volumul de carne de pui comercializata in primul trimestru al acestui an a fost cu 0,2% mai mare decat cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, veniturile obtinute din comercializarea carnii de pui au scazut 6,9% ata de primele trei luni ale anului 2009 – un rezultat bun in comparatie cu evolutia pietei carnii de pui de la inceputul acestui an”, a declarat Grigore Horoi (foto), presedinte Agricola Bacau.
Astfel, conform companiei de cercetari de piata MEMRB, in primele luni din 2010 piata de profil a scazut in volum (consum) cu aproape 18%, iar in valoare cu peste 20%. De asemenea, pretul mediu de vanzare al pietei a scazut cu 13% (tinand cont si de rata inflatiei), in timp ce pretul mediu de vanzare la produsele Agricola Bacau a scazut cu doar 7%, au precizat oficialii Agricola.
Potrivit lui Grigore Horoi rezultatele din primul trimestru sunt legate si de evenimentele economice, precum cresterea somajului, reducerea veniturilor.
„In plus, se stie ca in mod traditional consumul de carne de pui este redus in anotimpul rece, si mai ales in perioada postului Pastelui. Semnalele din ultima vreme arata insa o revenire a vanzarilor pe segmentul carnii de pasare, desi eliminarea subventiilor din agricultura anuleaza in continuare marjele producatorilor”, a adaugat presedintele Agricola Bacau.
La salamurile crude-uscate si preparatele fierte afumate, obtinute de compania Salbac Dry Salami, membra a grupului Agricola, vanzarile au inregistrat, in primul trimestru din 2010 fata perioada similara a anului trecut, cresteri semnificative: de 52% in volum si, respectiv, 49,6% in valoare, in conditiile unei nesemnificative scaderi a pretului mediu practicat de Agricola pe kilogram, dar mai ales in conditiile unei scaderi in volum a pietei cu 1,5% si o scadere in valoare de aproape 1,9%, potrivit societatii.
La categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, pe care le obtinem la fabrica Europrod, am inregistrat in primele trei luni, o crestere in volum a vanzarilor cu 23% si o crestere valorica de 17,1%, pe fondul unei diminuari cu 6% a pretului mediu de vanzare, si a mentinerii trendului unei scaderi pronuntate a pietii acestor produse.
Trendul vanzarilor de produse semipreparate si produse pre-gatite este ascendent in canalul retailului modern. In luna martie, Agricola a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 41% pe acest canal fata de luna precedenta si cu 27% fata de martie 2009.
La nivelul grupului, Agricola Bacau si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri pentru anul 2010 cu aproximativ 17%, cu o marja neta de 3,5 – 4%, in conditiile in care piata va accepta inevitabilele cresteri a preturilor, au spus oficialii companiei.
Agricola Bacau este unul dintre cei mai mari producatori de carne de pui din Romania si principalul exportator din aceasta categorie. Totodata, grupul mai produce preparate si specialitati din carne fierte afumate, salamuri crude uscate, semipreparate si produse pre-gatite din carne si vegetale, oua si praf de oua.