Potrivit estimarilor societatii, piata autohtona de placi ceramice a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o valoare de 41 milioane de euro, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, cand a fost evaluata la 45 milioane de euro.
„Pentru primul semestru din 2010 am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 9 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut. Cu toate ca in prima jumatate din 2010 piata de placi ceramice s-a diminuat cu 10% fata de acelasi interval din 2009, am reusit sa ne atingem obiectivele pentru acesta perioada datorita cresterii numarului de distribuitori si a prezentei produselor proprii in toate magazinele de tip Do-It-Yourself, dar si datorita imbunatatirii pretului mediu”, a declarat Eduard Macarescu, directorul comercial al Lasselsberger.
Acesta a subliniat ca acest an nu va marca o revenire a pietei autohtone de profil.
Primul semestru reprezinta pentru companie atingerea a 40% din cifra de afaceri bugetata pentru 2010.
„Rezulatele sunt in linie cu obiectivele propuse. Piata de placi ceramice este caracterizata de sezonalitate, iar al doilea semestru al anului este marcat de o crestre a vanzarilor compatarativ cu prima jumatate din an”, a mai adaugat Eduard Macarescu.
Compania a inregistrat in 2009 afaceri consolidate de 35 milioane de euro (150 mil. lei). Pentru anul in curs, Lasselsberger estimeaza ca va raporta un avans de 10 procente al businessului, la 38,5 milioane de euro, pe fondul castigarii de cota de piata de la importatorii care nu vor reusi sa supravietuiasca in actualele conditii de piata dar si datorita declinului inregistrat de producatorii de placi ceramice din Spania.
Eduard Macarescu a mai declarat ca obiectivele companiei pentru anului in curs vor fi atinse si datorita majorarii ponderii exporturilor in totalul cifrei de afaceri, comparativ cu 2009. De asemenea, compania estimeaza o cota de piata de 38% in 2010, fata de 36% in 2009.
Placile ceramice sunt produse la Cluj pe cinci linii de fabricatie: doua linii de fabricatie a placilor ceramice pentru pardoseli (gresie), doua linii de fabricatie a placilor ceramice pentru pereti (faianta) si o linie de fabricatie a placilor de decor si brauri.
Cesarom a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, unul dintre cei mai mari producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).
O data cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca de produse Cesarom.