Compania a realizat un profit operational de 11 milioane lei (2,61 mil.euro), potrivit unui comunicat de presa, remis marti presei.
Rezultatele financiare inregistrate in primele 6 luni ale acestui an vin pe fondul diversificarii serviciilor oferite si investitiilor in aparatura medicala de top, aspecte care au determinat cresterea numarului de pacienti, dar si a incasarilor per persoana, ca urmare a accesarii de catre un singur pacient a mai multor servicii medicale, au spus reprezentantii companiei.
Totodata, rezultatele se datoreaza si investitiilor pe segmentul de retail (fee-for-service) efectuate in utlimele 12 luni.
„Ne-am crescut veniturile pe fiecare din unitatile de mari dimensiuni (hyperclicinici, laborotoare, centre specializate), iar spitalul Life Memorial a atins breakeven operational inainte de estimarile noastre”, a declarat Mihai Marcu, presedintele Consiliului de Administratie Medlife.
„Totodata, in prima jumatate a anului, am analizat oportunitatile de extindere a business-ului, avand planificate in acest sens mai multe proiecte a caror dezvoltare va fi accelerata in semestrul 2 – Hyperclinica Medlife Obor, Centrul de Excelenta in Tratamentul Osteoporozei, largirea capacitatii de functionare a maternitatii din cadrul Life Memorial Hospital cu 500 mp, prin lansarea unor apartamente de lux”, a mai spus Marcu.
Printre cele mai importante proiecte se afla deschiderea celor doua Hyperclinici Medlife din Bucuresti si Timisoara, a laboratorului Medlife din Cluj, a centrului de fiziochinetoterapie din Bucuresti si extinderii spatiului de activitate pentru Centrul de medicina Materno Fetala.
Medlife a inregistrat in primul semestru un numar de peste 600.000 de pacienti, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta valoare cumuleaza numarul de pacienti de pe ambele zone de activitate: retail (fee-for-service) si corporate (abonamente medicale).
Potrivit reprezentantilor Medlife, segmentul de retail a contribuit cu 65% la valoarea totala a cifrei de afaceri a companiei din primul semestru, acesta inregistrand o crestere a incasarilor de 48% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pe segmentul abonamentelor corporate, compania reuseste in continuare sa mentina pozitia de lider prin atragerea clientilor deserviti anterior de concurenta. Rezultatele din primele 6 luni arata ca Medlfe a inregistrat o crestere a incasarilor de 36% pe zona de abonamente medicale fata de anul trecut. Printre cele mai mari conturi din 2009 sunt Avon, BRD, Cadbury, Ceprocim, Cesarom-Lasselsberger, Linde Gaz Romania, Orange, Moeller Electric-Eaton, Vodafone, Volvo Trucks.
Pentru semestrul al doilea, compania doreste sa intensifice activitatea dedicata proiectelor de extindere si dezvoltare a business-ului. In acest sens, se remarca proiectul Dermastyle-Medlife, anuntat la inceputul lunii iulie, anul curent. Cele 2 companii au semnat un parteneriat, in baza caruia vor lansa in octombrie 2009 primul spital privat de dermatologie si chirurgie estetica din Romania. Spitalul va avea o suprafata de 1.500 mp si va necesita investitii de 3 milioane de euro, acestea urmand sa fie efectuate in mai multe etape.
In ceea ce priveste piata serviciilor medicale private din Romania, oficialii companiei sustin in continuare ca, desi aceasta a inregistrat un ritm ascendent in primele 6 luni, ritmul de crestere a fost usor mai temperat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„Prima jumatate a anului a fost o perioada propice pentru reasezarea pietei serviciilor medicale private”, a declarat Mihai Marcu.
„Pe de o parte, am urmarit declinul jucatorilor mici (detinatorii unor clinici private de talie mica si medie sau a cabinetelor medicale de proximitate), care in lipsa surselor de finantare decid sa isi vanda business-ul. Pe de alta parte, evolutia operatorilor mari care, avand expertiza, continua sa isi consolideze afacerea, dar sunt mult mai atenti in dezvoltarea unor proiecte noi, acestea fiind orientate in special spre deschiderea de unitati care ating breakeven-ul mai repede, pe fondul contextului economic actual”, a conchis seful companiei.
Piata locala a serviciilor medicale private ar putea ajunge la sfarsitul acestui an la o valoare de peste 430 mil. euro, cu aproximativ 35% mai mult comparativ cu 2008.
Medlife este cel mai mare operator de servicii medicale private de pe piata locala de profil (dupa cifra de afaceri si numarul de abonati) si detinatorul celui mai mare spital privat din Romania – Life Memorial Hospital.