Estimarile de anul trecut avansate de Mobexpert pentru 2009 prevedeau o scadere de maxim 10% a vanzarilor, in conditiile mentinerii preturilor produselor in lei la nivelul anului 2008. Situatia din piata a condus, insa, la o scadere cu aproximativ 21% a vanzarilor in lei la nivelul intregului an 2009, comparativ cu anul anterior, se arata in comunicat.
Vanzarile anuale din retail au scazut cu 17% pe divizia de mobilier pentru casa si decoratiuni, in timp ce vanzarile diviziei de mobilier pentru birou s-au contractat cu aproximativ 30%.
In 2009, Mobexpert si-a concentrat eforturile pe innoirea constanta a colectiilor de mobilier si decoratiuni in ton cu tendintele europene si internationale. La nivelul ofertei, daca in 2008 produsele noi din colectiile lansate reprezentau in jur de 20% din totalul produselor din magazine, in 2009 procentul s-a ridicat la 35%.
Zona de productie a grupului a resimtit, de asemenea, efectele contextului economic nefavorabil. Diminuarea cererii pe piata regionala de mobilier a fost insotita de o scadere a cererii pe pietele externe pe fondul crizei economice. Acest context a dus scaderea productiei la nivelul fabricilor Grupului Mobexpert, majoritatea acoperind in 2009 doar 50% din capacitatea lor de productie. Exporturile pe pietele vestice, pe de alta parte, au scazut la nivelul intregului an 2009 cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent.
Scaderea din zona de retail, mentinerea preturilor in lei la acelasi nivel cu cel din 2008, precum si folosirea insuficienta a capacitatilor de productie pe fondul diminuarii cererii au determinat ca, pentru 2009, Grupul Mobexpert sa estimeze pierderi sau, in cel mai bun caz, profit zero, se mai arata in comunicat.
„Totusi, intr-un climat economic atat de dificil ca cel din 2009, nu profitabilitatea ne-a preocupat ci adaptarea cheltuielilor firmei la noile realitati pentru a ne putea relua profitabilitatea incepand cu 2010”, a spus Dan Sucu, presedintele Grupului Mobexpert.
Printre masurile luate in 2009 menite sa amelioreze functionarea Mobexpert in conditiile dificile de piata, prevazute si pentru 2010, se numara: inchirierea a peste 14.000 de metri patrati de spatii catre terti, scaderea investitiilor in publicitate, adaptarea numarului de angajati la actualul context prin reducerea echipei cu 800 de persoane la nivelul intregului grup, precum si o orientare a resurselor catre companiile profitabile din grup, dublata de o eliminare a suportului acordat companiilor mai putin eficiente.
Mobexpert va deschide un magazin un Sun Plazza Berceni
In februarie 2010, Mobexpert va dechide un nou hipermagazin in cadrul Sun Plazza Berceni. Reteaua de hipermagazine Mobexpert se va extinde, astfel, la 11 unitati, insumand o suprafata totala de 61.000 de metri patrati.
Pentru divizia de retail, estimarile Mobexpert pentru 2010 prevad, intr-un scenariu optimist, mentinerea vanzarilor la cota inregistrata in 2009.
Totodata, in acest an, compania va lansa doua colectii noi, prima fiind prevazuta pentru luna martie iar, cea de-a doua, pentru inceputul lunii septembrie.
Pe zona de productie, se vor mentine eforturile de crestere a exporturilor, fiind estimata o revenire treptata a cererii pe pietele externe pe fondul redresarii economiilor occidentale. Mobexpert vizeaza conservarea contractelor pe pietele deja traditionale din Europa de Vest, cu predilectie pe piata franceza.
Infiintat in 1993, grupul Mobexpert este liderul pietei de mobilier din Romania.