Compania estimeaza depasirea tintei de vanzari de 21 milioane lei (circa 6 milioane euro) propusa la inceputul anului, bazandu-se in special pe cresterea pietei de profil, pe noile filiale recent deschise in tara si pe investitiile in capacitatea de productie.
„Evolutia foarte buna in prima parte a anului vine pe fondul unei cresteri generale a pietei de profil, estimate la 30-35% pentru 2008, a investitiilor in dezvoltarea punctelor de lucru existente si a deschiderii unui nou centru de distributie”, a declarat Marius Ghenea, presedinte VikingProfil.
Acesta a mentionat ca volumul investitiilor se ridica dupa primele sase luni la 1 milion euro, iar pana la finele anului aceasta suma va depasi 1,5 mil. euro.
Cresterea estimata pentru a doua jumatate a anului provine din marirea capacitatii totale de productie a invelitorilor tip tigla metalica marca VikingProfil, cu peste 75%, prin punerea in functiune a doua noi linii de productie recent achizitionate.
Compania a anuntat intentia de a se extinde pana la finalul anului 2008 si in alte locatii din Moldova, Dobrogea si Banat, planificand sa incheie anul 2008 cu cel putin 5 filiale pentru productie si distributie.
„Prima parte a anului este, in general, o perioada mai putin profitabila in industria de profil”, a spus Marius Ghenea.
VikingProfil estimeaza pentru 2008 un profit net total anual de peste 400.000 euro, aproximativ 7% din vanzari si un EBITDA (castigul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii) anual de circa 650.000 euro, sau 11% din vanzari.
Compania VikingProfil a fost infiintata in 2005 la Ploiesti, in prezent avand filiale si in Bucuresti, Craiova si Cluj si are printre furnizorii de materie prima importanti producatori de otel la nivel mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki.