Anul trecut, afacerile Agricola International Bacau au crescut cu 10%, pana la 270 mil. lei (73,3 mil. euro), in vreme pierderile au crescut de 8 ori, pana la 11,2 mil. lei (3,04 mil. euro).
„Din analiza trendurilor credem ca la sfarsitul anului vom putea raporta o crestere de 7-8% a cifrei de afaceri fata de anul 2008, cu o marja neta de 3,5-4%”, au declarat reprezentantii companiei.
La nivelul grupului Agricola Bacau, cresterea bugetata in acest an pentru cifra de afaceri este de aproximativ 5%, „in conditiile in care firma Agriconstruct si-a calibrat bugetul pentru 2009 la jumatate din cifra de afaceri a anului 2008”.
In primele trei trimestre ale anului 2009, Agricola International SA Bacau a inregistrat o cifra de afaceri de 209,03 mi. lei (49,4 mil. euro), cu 10,1% mai mult fata de cifra de afaceri a primelor trei trimestre din 2008.
Rezultatele se datoreaza cresterii vanzarilor de carne de pui, dar si modificarii structurii de productie in favoarea produsulelor refrigerate, ca urmare a modernizarii abatorului de pasari si proiectului investitional de 12 mil. euro din prima parte a anului trecut.
Din punct de vedere al vanzarilor pe primele 9 luni ale acestui an, se inregistreaza cresteri la toate categoriile de produse, in comparatie cu valorile inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.
Astfel, la total segment carne de pui, vanzarile Agricola Bacau inregistreaza o crestere de 45,3% in volum si o crestere valorica de 70%.
In primele trei trimestre din 2009 fata de intervalul similar din 2008, volumul de carne de pui refrigerata comercializata a crescut cu 96,5%, iar valoarea obtinuta a crescut cu 118%.
De asemenea, ponderea carnii refrigerate a crescut in vanzarile totale de carne de pui. Daca in 2009 carnea refrigerata de pui reprezenta 41,7% din total volum carne pasare comercializata si 56,5% din valoare, in 2009 volumul de refrigerate a crescut la 48,7%, iar valoarea la 62,6% din total carne de pasare comercializata.
Lansarea noului produs Puiul familist a generat cresterei semnificative ale vanzarilor. Astfel, in perioada 10 august – 30 septembrie, vanzarile sortimentului Puiul familist sunt de 10 ori mai mari in volum in comparatie cu vanzarile inregistrate la sortimentul Pui grill tavita in perioada similara precedenta.
Si la salamurile crude-uscate, obtinute la Salbac Dry Salami, vanzarile au inregistrat cresteri semnificative: cu 56,7% in volum si 70,7% in valoare fata de primele 9 luni ale anului 2008.
Cu toate ca piata mezelurilor si specialitatilor din carne fierte si afumate se mentine relativ la nivelul anului trecut (cu cresteri sau scaderi usoare pe grupe de produse), preparatele Agricola Bacau fabricate la Conagra inregistreaza, de asemenea, cresteri ale vanzarilor in 2009: +19% in volum si +37% in valoare. In aceasta categorie, o crestere importanta a vanzarilor au avut-o crenwurstii de pui.
La produsele semipreparate si pre-gatite, obtinute la fabrica Europrod, cresterile inregistrate la 9 luni sunt de 12% in volum si de 10,8% in valoare.
In ce priveste exporturile, in primele 9 luni ale anului grupul a livrat pe pietele externe 2.000 tone carne de pui si semipreparate din carne, cu 128% mai mult decat anul trecut. Valoric, exporturile din primele trei trimestre inregistreaza o crestere de 157% fata de aceeasi perioada din anul trecut.